• BAE için müreffeh bir gelecek tasavvuru

BAE için müreffeh bir gelecek tasavvuru

Birleşik Arap Emirlikleri zıtlıkların diyarı, bir yanda zenginlikler bir yanda da sürdürülebilirlik zorlukları arasında denge sağlamaya çalışıyor. Emirlik, Milan Expo'da işte bu temaları kullanıyor. Ziyaretçiler, bu çöl devletinin geçmişini ve geleceğini keşfetmek için bir yolculuğa davet ediliyor. 

Geçici evleri,  Foster Partners ve  UAE tarafından tasarlanan bir şaheser. Burada ziyaretçiler, 12 metre uzunluğundaki iki dalgalı duvarla tanımlanmış kanyon benzeri bir alanın girişine çekiliyor. Pavyonda yer alan eski planlama prensiplerinden etkilenerek tasarlanmış yollar, eski çöl şehrinin dar yaya yollarını ve avlularını anımsatıyor.

Binanın dış cephesi eski zamanlardan ilham almış olsa da, iç kısmı bunun tam tersi.

Girişten salona doğru hafifçe bir rampa çıkıyor. Arttırılmış gerçeklik cihazı, Emirliğin yaşamını yol boyunca canlı bir şekilde anlatıyor. Son teknoloji ürünü salon, tesisin tam kalbinde bir tambur içinde yer alıyor.

Görsel ve işitsel ortak Sysco Productions, en son teknolojiyi kullanarak ziyaretçileri hayrete düşüren ve günlerin çoğunda binanın etrafını dolaşan kuyruklara neden olan eğlenceli bir alan hazırladı.

Silindirik salona, beş Panasonic PT-DZ21K projektör kullanan yaratıcı bir çok projeksiyonlu çok kanallı bir ses prodüksiyonunu izlemek için aynı anda 130 ziyaretçi girer.

Bu şaşırtıcı 170 derecelik tiyatro gösterisinde seyircilere Sara tanıtılır. Sara, Dubai'de büyümekte olan bir kızdır ve ülkesinin hızla büyümesinin hikayesini ve giderek artan nüfus nedeniyle ortaya çıkan için gıda ve enerji sorunlarını anlatır.   

Pepper'in Hayaleti

Ziyaretçiler daha sonra, Pepper'in Hayaleti adlı kurulumun bulunduğu ikinci bir salona alınır. Burada 2 boyutlu bir Sara oluşturulur ve Sara video ve gerçek sahne donanımlarını karıştırarak hikayesine devam eder. Mesela Sara gerçek bir çömleğin kapağını video olarak açar ve çömleğin içinden video olarak bir buhar çıkar.

Sysco Productions'tan Chris Dunkin şu bilgileri verdi: "Direkt olarak yerdeki beyaz renkli bir projeksiyon ekranına projeksiyon yapmak için 10 projektör kullanıyoruz. İzleyicilerin gördüğü şey, yarı ayna görünümüne sahip 45 derecelik bir musion folyo. Yani zeminden gelen ışık havada süzülüyormuş gibi görünüyor ama aynı zamanda ekranın arkasından gönderilen ışık da izleyiciler tarafından görülebiliyor."

Kurulum 23 metre uzunluğunda ve dört metre yüksekliğinde. Toplamda 17 adet PT-DZ21K Panasonic projektör kullanılıyor. 

"Parlaklık çok fazla. Panasonic projektörün yüksek parlaklığı olmasaydı gerçekçi bir görüntü elde edemezdik. Sara'nın 3 boyutlu görüntüsünün arkası görülebilirdi ki bu kesinlikle istediğimiz bir şey değil." 

Future Talk

İkinci perdenin sonunda, ziyaretçiler 'izleyici' konumunda 'izlenen' durumuna geçiyor. Çalışanlar tarafından özelleştirilmiş bir uygulama kullanılarak filme alınan rap müziğe eşlik eden ziyaretçilerin videosu, bir After Effects sunucusuna gönderilir ve 'Future Talk' gösterisinin bir parçası olarak işlenir. Seyircilere mükemmel netlikteki yüzleri ve kontrastı sunmak ve fuar alanının her iki tarafında da çekici bir deneyimi tamamlamak için 20.000 lümenlik Panasonic PT-DZ21K projektörler kullanıldı.

Gösterim sonrasında ziyaretçiler, aralarında Dubai'nin 2020 Expo'nun ev sahibi olma kutlamalarını da içeren diğer etkileşimli ekranlara ve dijital konuşmalara doğru giden bir yolu takip eder.

Kurulumda 11 Projektör vardır. Bunların beş tanesi, içeriği dairesel bir ekran zemininde harmanlamak ve eşleştirmek için ultra kısa atımlı lenslerle donatılmıştır. Eşmerkezli şekiller zeminden hidrolik olarak kaldırılır. Bu efekt dijital eşleştirmeyi çok daha etkileyici kılar.  

Sysco Productions başkanı Mark Burgin şunları söyledi: “Sonuçtan ve ziyaretçilerin tepkilerinden çok memnunuz. Hedefimiz fuarın hakkında en çok konuşulan pavyonlarından birini oluşturmaktı ve sanırım bunu başardık."

Gece gündüz çalışmak

İnşaat işlerinde gecikme, kurulum programının ciddi anlamda sıkışması anlamına gelir. Sysco, projenin zamanında hazır olması için gece gündüz çalışmalıydı.

Mark Burgin sözlerine şöyle devam etti: "Panasonic projektörlerle çalıştığımız için çok memnunuz. Projektörleri halen inşaat aşamasında bir mekana kurmak zorunda kaldık. Sızıntı yapan bir tavan ve çok tozlu bir ortam gibi zorluklarla karşı karşıya kaldık ama hiçbir sorun yaşamadık. Dört lamba sitemine sahip olmak, projeksiyona her an güvenebileceğimiz anlamına geliyordu ve bu, şovlar arasında sadece birkaç dakika olduğundan çok önemliydi."