• Milano Expo 2015'te fikir alanları oluşturmak

Milano Expo 2015'te fikir alanları oluşturmak

Milano Expo'daki en uzun kuyruklardan biri de Almanya Pavyonunun önündeydi. 'Fikir Alanları' başlıklı pavyonda, etkileşimli bir deneyim sunmak için 7'den 77'ye herkesin ilgisini çeken son teknoloji projeksiyon teknikleri kullanıldı. 

Fikir Alanları, Federal Almanya Ekonomi ve Enerji Bakanlığı tarafından gerçekleştirildi. Milano Expo 2015'teki Almanya Pavyonunun organizasyonunu ve yönetimini Messe Frankfurt üstlendi.

Tasarım, planlama ve hayata geçirme aşamalarını ise Milla & Partner (Stuttgart), Schmidhuber (Münih) ve Nüssli Deutschland'ın (Nüremberg yakınlarındaki Roth) oluşturduğu konsorsiyum olan ARGE üstlendi. Milla & Partner hem içerik konseptinin oluşturulmasından hem de serginin tasarımı ile sergide kullanılacak araçlardan sorumluydu. Schmidhuber pavyonun mekansal konsepti, mimarisi ve genel planlamasından; Nüssli ise proje yönetimi ve yapı işlerinden sorumluydu. 

Pavyon, en kalabalık olduğu günde 16.000 kişiyi ağırladı. Her ziyaretçiye kendilerine ait birer SeedBoard (ziyaretçilerin de aktif ve eğlenceli bir şekilde katılımını sağlayan yenilikçi ve şaşırtıcı bir cihaz) verildi. SeedBoard metin, resim, film veya oyunların yansıtılabildiği bir ekran olarak işlev görmektedir. Ziyaretçiler SeedBoard'u sergiye konu olan içerikleri başlatmak ve yönlendirmek için kullandı.  

İçerik, Optitrack sensör teknolojisi ile birlikte Panasonic PT-DZ570 1 çipli DLP projektörler kullanılarak yansıtıldı.

SeedBoard, 19 sergi durağından herhangi birinin altına tutulduğunda aynı anda üç ziyaretçiye kadar kişiye özel içeriği kendi dilinde görüntüleyebilme imkanı sundu. Bu imkanı cihazdaki nokta birleşimi ve cihazın konumu belirlemektedir

SeedBoard yukarı kaldırıldığında içerik ilerler. Seedboard'un en zekice kullanıldığı istasyon Konstanz Gölü’ndeki suyun son 50 yılda temizlenmesine yönelik çabaların gösterildiği bir zaman tüneli. 

Böylesine yeni bir konsept ile beraber, ziyaretçilere bu teknolojinin nasıl çalıştığı ile ilgili kısa bir tanıtım gösterisi yapılması da büyük önem taşıyordu. Pavyon, bunu gerçekleştirmek için ziyaretçileri sergi öncesi tanıtım alanına yönlendirdi. Ziyaretçiler burada ilk olarak temsilcilerle tanıştı ve sergi hakkında bilgi aldı.

Yedi adet PT-RZ470 lazer/LED projektör kullanılarak ziyaretçilere SeedBoard'un nasıl kullanılacağı anlatıldı. Projektörlerin kusursuz parlaklığı ve 20.000 saate kadar bakım gerektirmeyen çalışma performansı, Expo'nun ziyarete açık olduğu altı ay boyunca herhangi bir bakım yapılmasına ihtiyaç duyulmamasını sağladı.

Temsilciler, ziyaretçileri karşılayarak aynı zamanda serginin de sloganı olan mesajı hep birlikte ilettiler: “Aktif ol!”

6000 lümen parlaklığa sahip bir PT-DZ680 1 çipli DLP™ projektöre bağlı iki şemsiye Pavyonun 'aktif' niteliğinin bir örneğiydi. Ziyaretçiler şemsiyeleri açtığında, içerik şemsiyelerin ortalarında görüntülenmeye başlıyor ve böylece alt kısımdan okunabilmesine olanak sağlıyordu.

Yine burada da Optitrack sensör teknolojisi kullanıldı. Şemsiyeler yoğun güneş ışığı alan bir alana yerleştirildiği için parlaklık burada son derece büyük bir rol oynamaktadır. Şemsiyenin saat yönünde döndürülmesi içeriğin ileri yönde akmasını sağlarken projektör içeriği kusursuz bir şekilde yansıtmıştır.

Son olarak iki PT-DZ570 projektör daha kask şeklindeki iki kubbenin altına yerleştirildi. Ziyaretçiler bu kubbelerin altına girmeye ve projeksiyonun önünde ellerini sallayarak içeriğe etkileşim katmaya yönlendirildi.

Milla & Partner Proje Yöneticisi Eva Reinsch şunları söyledi: “Projektörler projenin çok önemli bir parçasıydı. Fuarın açık olduğu saatler dışında bakım yapılabilmesi için çok kısıtlı zamanımız vardı. Bu yüzden Panasonic projektörlerinin yüksek güvenilirliği bizim için çok önemliydi." 

"Sergi öncesi tanıtım alanı, Pavyonun geri kalanı açısından hazırlayıcı nitelikteydi, bu yüzden doğru bir izlenim bırakmamız gerekiyordu. Burada düşük enerji tüketimli LED/Lazer hibrit projektör teknolojisinin kullanılması yalnızca yüksek görüntü kalitesi sağlamakla kalmadı, aynı zamanda Pavyonun ve daha geniş çapta Expo'nun sürdürülebilirlik temalarına da tam anlamıyla uyum sağladı."

Expo 2015'te, Almanya kendisini fikir ve çözüm önerileri ile dolup taşan enerjik ve yaratıcı bir ülke olarak tanıttı. Tarımı, güçlü modern bir sektör ve bunların yanı sıra ülkenin benzersiz kültürel tabiatının kendine özgü bir yönü olarak tasvir etti. 

Almanya Pavyonu Basın Sözcüsü Marion Conrady şunları söyledi “Expo'nun ana temaları olan “Gezegeni Beslemek, Yaşam için Enerji”ye sadık kaldık. Almanya geleceğe yönelik sürdürülebilir çözümler geliştirmede lider olabilir. Pavyondaki bazı yenilikçi fikirleri sergiledik ve etkileşimli unsurlar dahil ederek ziyaretçileri SeedBoard'ları kullanarak yalnızca Pavyonda değil evlerine döndüklerinde de 'Aktif ol'maya teşvik ettik."

Marion Conrady sözlerine şunları ekledi: "Ziyaretçilerin bazıları Pavyona girmek için uzun bir süre beklemek zorunda kaldı. Nihayet içeri girdikten sonra, çalışmayan veya etkileşime giremedikleri bir sergi ile karşılaşsalardı, bu büyük bir hayal kırıklığı olurdu. Milla & Partner eğlence ile eğiticiliğin nefis bir karışımını ortaya koydu. Expo süresince ziyaretçilerden aldığımız tepkilerden son derece memnunuz."