Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam 35
Ana Özellikler (Temel Özellikler)

HDR görüntü yakalamak için 14’den fazla kademeli dinamik aralığıyla gerçek 4K görüntüler sağlayan Süper 35 mm Özgün 4K sensör

Gürültüyü artırmadan çok daha fazla hassasiyet sağlayan 800 ve 5000 değerlerinde iki özgün ISO ayarı

Kare hızını yavaşlatmaya veya hızlandırmaya olanak sağlayan 1-120fps arasında değişken kare hızı kaydı

HDR içerik temini için gerekli renk alanı olan BT2020’yi geçen genişleyen renk gamı

Modüler tasarımı ön ucun isteğe bağlı 5 veya 20 metrelik uzatma kablolarıyla kaydediciden ayrılabilmesine olanak sağlar

VariCam kamera serisi geniş çeşitlilikteki filmlerde, reklamlarda ve televizyon programlarında kullanılır ve renk üretimi, görünümü ve üretim sektörüne progresif iş akışları getirmesiyle tanınır. Artık VariCam 35 satışa sunuldu. VariCam serisinin geleneklerinden ve konseptinden faydalanırken, harika genişliği, geniş renk skalası ve 4K çözünürlüğüyle kullanıcılarına duyguları tetikleme konusunda yardımcı olur ve aynı zamanda çift kodek kayıt, dahili kamera renklendirme ve modüler tasarım özelliklerinin eklenmesiyle iş akışında devrim yaratır. VariCam 35 çok sayıda özellik içerir. Duyguları tetiklemek için neleri kullanabileceğinizi görün.

VariCam 35 4K kamera kaydedici yeni geliştirilmiş süper 35 mm MOS görüntü sensörünü ve AVC-ULTRA ailesi video kodeklerini içerir. Yeni kamera’nın 4K, UHD, 2K ve HD dahil olmak üzere çoklu formatlar arasındaki (AU-V35C1) mükemmel görüntü yönetimi, 4K aktivitelerinin yanı sıra en son teknoloji film yapımı, reklam ve dizi çekimleri için eşsiz bir araç niteliğindedir.

VariCam 35'in yenilikçi tasarımı  4K kamera modül ünitesini  (AU-V35C1) ve aynı zamanda Panasonic’'in yeni 2/3 tip kamera modül ünitesiyle (AU-V23HS1) değiştirilebilen kayıt modülü ünitesini (AU-VREC1) içerir. Profesyonellere s35 mm ve 2/3 tip kamera başlıkları arasında yaratıcılıklarına en uygun şekilde geçiş yapma imkanı sunar.

 

 

 

 

 

VariCam 35, 4096 x 2160 (17:9) 4K görüntü çekimi için 35mm yeni Panasonic süper 35 mm MOS sensörü kullanır; Bu görüntüleyici 4K için AVC-ULTRA kodeklerle bir araya geldiğinde çok iyi yönetilebilen ve pratik 4K üretim dosya boyutlarını mümkün kılar. Yeni görüntüleyici 14 + gibi çarpıcı bir stop genişliği sunar ve yüksek kontrastlı, geniş ve dinamik aralıklı görüntüleri orijinalinden taviz vermeksizin yakalar. Güçlü renk yönetimi özellikleri mükemmel görüntü doğruluğu için oldukça genişletilmiş bir renk skalası sunar ve orijinal kaynak malzemesinin tam doğrulukla aktarılabilmesi için Akademi Renk Kodlama Sistemi (ACES) iş akışının desteklenmesine izin verir.

Kamera kaydedici’nin üst seviye üretim özellikleri arasında yer alan gerçek zamanlılık, yüksek kare hızı ve 120fps*'ye kadar değişken hızda 4K kayıt1, üst seviye 2K/FHD kayıt becerisini kanıtlar; Paralel eş zamanlı 4K/ UHD, referans 2K/HD ve dahili kamera başlangıç renk derecelendirmesi ve izleme/düzenleme kolaylığı için proksi kayıtlar ile gelişmiş iş akışı mümkün olur. .  Kamerada aynı zamanda yeni geliştirilmiş optik yakınlaştırma işlevselliğine sahip OLED elektronik vizör (EVF) mevcuttur. Son olarak, dahili kamera üst kalite ses kaydı için 24 bit LPCM ses kayıt özelliği eklenmiştir.

VariCam 35,AVC-ULTRA 4K'da 4 K ve UHD ve AVC-Intra 100/200*2'de 2K ve FHD dahil önceden görülmemiş uzaklıkta kayıt formatları sunacak. Yüksek hızda dosya alışveriş ihtiyacına dönük olan kamera proxy dosyaları 4K ve 2K üretim formatlarına paralel olarak kodlamakta ve hızlı ve verimli çevrimdışı düzenlemeye imkan sunmaktadır. Ayrıca HD kayıt için Apple ProRes 4444 ve ProRes 422 HQ*3 desteği içerir. ProRes kodek bileşeni, yıllardır ProRes kaydedicilerin satışını yapmış olan ATOMOS Global Pty. Ltd. lisanslıdır.

VariCam 35, yüksek kare hızı ve 4K kayıt için Panasonic’in yeni expressP2 kartını kullanacak.  Kamerada ikisi expressP2 kartlar ve ikisi microP2 kartlar için olmak üzere toplamda dört adet hafıza kartı yuvası yer alacak. Yeni expressP2 kart 130 dakikaya kadar 4K/24p içeriğini kaydedebilmektedir.  MicroP2 kart daha tipik üretim kare hızlarında HD veya 2K kayıt için tasarlanmıştır.

Profesyonel arayüzler şunları içerir: 4K QUAD çıkış için 3G-HD-SDI x4; RAW çıkış için 3G-HD-SDI x2; izleme için bir HD-SDI çıkışı (4K'dan dönüştürülür); ve 24-bit, 48KHz sesli dört kanalı kaydetmek için iki XLR girişi. Çoklu bir konektör kamera başlığının kayıt modülüne yerleştirilmesini kolaylaştırır. Başka bir çarpıcı tasarım yeniliği olarak, VariCam 35 gerçek zamanlı kontrolü kolaylaştırmayı ve kamera sabit konumdayken kolay erişim sağlamayı hedefleyen çıkarılabilir bir kontrol paneli içermektedir. VariCam 35 standart bir 35 mm PL mount kiti içerir.

 

RESOURCES:

ProAv Çözümleri listesi icin buraya tıklayın.

 

*1 Gelecekte Ürün Yazılım Yükseltmesi.
*2 AVC-Intra200 sadece FHD kayıt için kullanılabilir.
*3 Apple ProRes formatı Apple Inc lisanslıdır.

 

DAHA FAZLA GÖSTER

SEKTÖRLER

Click an icon to find out more about the sectors this product is used in.

Broadcast
Broadcast

Technology

Click an icon to find out more about the technology used

4K Professional Gold Varicam Logo Bright P2 AVC ULTRA Emboss ProRes Logo ExpressP2 MicroP2 4K Professional HDR Gold
  • Broşürler
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
Marketing
Broşürler
Marketing Videos
Genel
Logo Data

Service and Support
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File
  • VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    VariCam35: 4K HDR TV Commerical "Hollywood to Your Home"
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
  • Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Behind the scenes on Little Roy
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (long)
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    VariCam 35 Testimonial from "Ranczo" (short)
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
  • Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Shot on VariCam 35: "UK Lights"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Shot on VariCam 35: "LA Night"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Shot on VariCam 35: "Fire and Ice"
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    "Fire and Ice" shot on VariCam 35 Behind the Scenes -Ice-
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    VariCam Testimonial
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    VariCam captures Hampton Court 500 celebrations
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Falco Trio - Someone to lean on (Official Video) shot on Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    "Swilly Girl" trailer created with VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
  • Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Introducing Panasonic’s new range of 4K technology
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Varicam 35: First Look
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    A Testimonial With Suny Behar: The First Production Shot On VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    An exploration in 4K with the Panasonic VariCam 35
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    Wed, 21/02/2018 - 06:16
    View video
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Panasonic @ IBC 2015
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
  • Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    Shooting with VariCam by Patrick A. Stewart | Panasonic
    We met cinematographer Patrick A. Stewart at the Camerimage 2017 in Bydgoszcz and had the pleasure of talking to him about his experience with Panasonic’s VariCam. Looking for change Stewart came across the VariCam LT, which he decided to used for the Netflix TV series Arrested Development. Find out why he opted for the VariCam LT and what shooting was like with the digital cinema camera in this interview. More interviews coming out soon, so subscribe to not miss them.
    Tue, 20/02/2018 - 17:16
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Matthias Bolliger on the Dual Native ISO on VariCam 35
    Video, Panasonic Newsroom IBC 2018
    Fri, 05/10/2018 - 10:32
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no other services available.

Specifications

Power DC 12 V(11.0 V – 17.0 V)
Operating Temperature 0°C to 40°C
Power Consumption 69 W (Body only) 99 W(with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Weight Approx. 5.0kg (Excluding protrusion)
Dimensions (W x H x D) 179 mm×230.5 mm×347 mm (7-1/16inches x 9-1/16inches x 13 -21/32inches) (Body only, excluding protrusion)
Storage Temperature −20°C to 60°C
Gain Settings [ISO] mode: ISO 800 to 12800 [dB] mode: 0 to 24 dB (3dB step)
Pickup Devices super35 mm MOS 8.9 million pixels
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 to 358 deg (0.5deg step) [sec] mode: 1/24 to 1/250 (When 24p mode)
Lens Mount 35 mm PL mount
Optical Filter ND filter: 1: CLEAR, 2: 0.6 ND 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Recording Media expressP2 card, P2 card, microP2 card
Recording Format Main Recorder: AVC-Intra4K444/AVC-Intra4K422/AVC-Intra4K-LT/AVC-Intra2K444/ AVC-Intra2K422/AVC-Intra444/AVC-Intra200/AVC-Intra100/ProRes422HQ/ProRes4444 Sub Recorder: AVC-Intra 2K422, AVC Intra 100, AVC LongG 50, AVC LongG 25
Recording Video Signal 4096×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840×2160 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p 2048×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 1920×1080 / 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p
Recording Resolution 4096×2160, 3840×2160, 2048×1080, 1920×1080
Memory Card Recorder
Recording Framerate Maximum 4K/UHD 100p/120p, HD 100p/120p
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p
Recording/Playback Time (Main Codec) (when Express P2 Card 256GB is used)*2 Approx. 45 min. (AVC-Intra 4K444, 24p) Approx. 90 min. (AVC-Intra4K 422, VFR OFF, 24p) Approx. 36 min. (AVC-Intra4K 4:2:2, VFR ON, 50p/59.94p) Approx. 32 min. (AVC-Intra 4K-LT VFR:ON, 100fps/120fps) Approx. 64 min. (AVC-Intra 100, VFR ON, 100fps/120fps) Approx. 60 min. (ProRes 422 HQ, VFR:ON, 60fps) Approx. 110min. (ProRes4444, VFR:OFF, 24p)
Recording/Playback Time (Sub Codec) (when Micro P2 Card 64GB is used)*2 Approx. 64 min. (AVC-Intra 2K422, 25.00p/29.97p) Approx. 64 min. (AVC-Intra100, 25p/29.97p) Approx. 128 min. (AVC-LongG50, 25p/29.97p) Approx. 256 min. (AVC-LongG25, 25p/29.97p
Quantizing 12bit(AVC-Intra 4K444), 10 bit (Other than AVC-Intra 4K444)
Proxy
Digital Video
Video Compression Format AVC Intra 4K444, AVC Intra 4K422, AVC-Intra 4K-LT, AVC-Intra 2K422, AVC-Intra100:MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC LongG50, AVC LongG25:MPEG-4 AVC/H.264 ProRes 422 HQ、ProRes4444
Audio Compression Format LPCM
Recording Time (1GB)*2 Approx.25 min.
SDI Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω (1 set, 4 pieces)
Video Input/Output
MON Out1 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
MON Out2 HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
VF SDI HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
DC In XLR 4 pin, DC 12 V (DC 11.0 V to 17.0 V)
Lens 12pinx1, 4pinx2
Genlock In HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
DC Out 2 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Phones Stereo mini jack
TC In/Out HD (1.5G)/3G SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Audio Input/Output
Other Input/Output
DC Out/RS 4 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Audio In: (CH1/CH2) XLR x 2, 3 pin, LINE/MIC/MIC+48V/AES switchable
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
VF 14 pin
USB 2.0 (Device) Type B connector, 4 pin
USB 2.0 (Host) Type A connector, 4 pin
Control Panel (LCD) 3.5-type QHD color monitor (Approx. 1.56 million dots)
Electronic HD Color View Finder (AU-VCVF1G)
Display Panel OLED, 0.7-type, 2.76 million dots
Signal Input 1080/59.94p, 1080/50p, 1080/60p
General (Combination of AU-V35C1G and AU-VREC1G)
Camera Module (AU-V35C1G)
Recording Module (AU-VREC1G) When used with AU-V35C1G
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4ch Head room 18 dB/20 dB menu switchable
Digital Audio
Video Compression Format (Proxy) H.264/AVC High Profile
EXT 50 pin (for external recording only)
*1: Specification is as of July 2015. Specification subject to change upon firmware upgrade. *2: These are reference values for continuous recording. The recording time may differ depending on the scene or the number of clips.