• Professional Camera Solutions

BARBICAN'DAKİ BACH YAYINLAMAK

Panasonic uzaktan kumandalı kameralar, seyircileri Barbican Centre'daki Sound Unbound etkinliğinde aksiyona yakınlaştırıyor. 

Festival, Barbican ile Londra Senfoni Orkestrası, BBC Senfoni Orkestrası, Britten Sinfonia, Academy of Ancient Music ve Guildhall School of Music & Drama gibi sanatsal ortaklarla birlikte gerçekleştirilen ortak bir projeydi. Hafta sonu boyunca 64'ten fazla kısa, bir anlamda tadımlık konser gerçekleştirildi, tanınmış sanatçılarla birlikte izleyicilerle bağ kurma anlamında sergiledikleri çaba nedeniyle seçilen yükselen yıldızlarla, klasik müziğin yenilikçi yüzü sergilendi.

Bu hafta sonu etkinliği, eşsiz bir müzik çeşitliliği ve resmiyetten uzak olmaya yapılan özel bir vurgu ile klasik müzikle nasıl yeni yöntemlerle bağ kurulabileceğini merak eden izleyiciler için harika bir şanstı.

Barbican Centre Teknik Müdürü Mark Bloxsidge şunları söylüyor: "Ulaşmaya çalıştığımız insanlar illa ki Classic FM veya Radio 3 dinleyicileri değildi." Bu, genç kitleye de bu müziğin tadını sunmak için bir fırsattı. Geleneksel klasik müzik etkinliklerine göre daha rahat bir ortam hazırlamayı istedik; performanslar daha kısaydı, biletler daha uygun fiyatlıydı ve içerikler çok daha çeşitliydi.

İçeriğimiz, St Giles kilisesindeki Org resitallerinden film gösterimlerine ve Londra Senfoni Orkestrası ve BBC Senfoni Orkestrasının verdiği konserlere kadar, ortaçağdan modern zamanlara, klasiklerden galalara kadar çok çeşitliydi."

Ana salonun yayınlarını sunmak için toplam dört adet Panasonic AW-HE130 uzaktan kumandalı kamera kullanıldı. Kameralardan biri sahneye dönük bir ışıklandırma direğinin üzerine monte edilmişti. Biri, sahnenin yan tarafındaki tanesi perde yerindeki kemer üzerindeydi. Diğer ikisi ise sahnede tripodlar üzerine yerleştirilmişti. Böylece performanslarda, bu kameraların her birinin yakaladığı detaylar en uygun şekilde birleştirildi. 

 

Bu yüksek hassasiyetli kamera, 1/2,86 tipi üç adet yeni geliştirilmiş MOS sensörle donatılmış ve bunlar, düşük ışık koşullarında bile yüksek kaliteli film çekimine olanak tanıyor.

Elde edilen görüntüler, iki adet 10.000 lümenlik Panasonic projektör tarafından dört metrelik projeksiyon perdelerine yansıtıldı. Ayrıca Barbican'da gerçekleştirilen diğer etkinlikler için iki projektör daha kullanıldı.

Barbican Centre Teknik Müdürü Mark Bloxsidge şunları söylüyor: "Panasonic'in etkinliği kamera ekipmanlarıyla desteklemesinden büyük memnuniyet duyuyoruz. Bu, festival için harika oldu.

İzleyicilerimizin büyük bir kısmı, dev ekranlar sayesinde aksiyonun yakınlaştırıldığı festival ortamlarına ve pop konserlerine alışıktı ve bu bekledikleri bir şeydi. Sound Unbound, klasik müziği daha erişilebilir kılma adına bir denemeydi. Sonuçta klasik müzik de döneminin pop müziğiydi.

Müzisyenlerin yakın plan çekimleri ve orkestra şefinin orkestrayı nasıl yönettiği, kristal netliğinde ve HD kalitesinde sunuldu. Görüntüler hem konser salonunda hem de fuayede görüntülendi. Fuayede bu konserler, hafta sonu boyunca diğer "Sound Unbound" etkinliklerini görmeye gidenler tarafından ücretsiz olarak izlenebildi ve dinlenebildi."

Kullanım kolaylığı

Panasonic stüdyo sistemini sahne arkasında toplamda üç kişi idare etti. Barbican Teknik Süpervizörü Martin Shav ve teknisyen Jack Jordan, birer AW-RP120 donanımına sahipti her biri iki kamerayı yönetti.

Londra Senfoni Orkestrası Teknoloji Başkanı Jeremy Garside, hafta sonu boyunca bir AW-HS50 anahtar kullanarak direktör olarak davrandı. Bir müzisyen olarak notaları takip edip kameraların müziğin akışına göre orkestranın belirli kısımlarına geçişini yönetebildi.

Mark Bloxsidge sözlerine şöyle devam ediyor: "Bir rock konserindeki kameraları yönetmek nispeten daha kolay. Çünkü grup üyelerinin ne zaman ne çaldığı genellikle bellidir. Ancak klasik müzik konserlerinde bazı orkestra üyeleri beş dakika boyunca hiçbir şey çalmayabilir. Hangi enstrümanların ne zaman kullanıldığını bilmemiz ve kamera hareketlerini buna göre önceden ayarlamamız gerekiyordu. AW-HS50'deki çoklu görüntüleme çıkışı harikaydı. Bu kadar küçük bir cihazla istediğimiz her şeyi yapabildiğimize şaşırdık."

AW-RP120 kontrol cihazını kullanma sebebimiz, çekimleri konserlerden önce planlayabilme imkanını sunmasıydı. Operatörlerimiz yaylılar, üflemeliler vs. için çekim açılarını hazırladı. Böylece konser sırasında tek bir düğmeye basılarak çekimleri değiştirebildik.

Asıl etkileyici olan ise teknisyenlerimizin daha önce bu modelle ilgili hiçbir tecrübeye sahip olmamalarına rağmen tek bir kontrol cihazından iki kamerayı çok hızlı bir şekilde idare edebilmesiydi. Bu da kontrol cihazlarının ne kadar kullanışlı olduğunu gösteren önemli bir şey."

Gürültüsüz ortam

Gürültü, Barbican'da uygulanan tüm sistemler için önemli bir konuydu. Etkinlik alanında halen 2000'li yılların başında kurulumu yapılmış olan ve prototip bir PTZ sisteminde standart çözünürlükte Panasonic kameralara sahip BTV adında bir sistem kullanılıyor. Bu sistem BBC ile ortaklaşa gerçekleştirilen bir etkinliğin parçası olarak kurulmuş ancak kameraların çözünürlüğü nedeniyle daha sonra kullanılamamış.

Mark Bloxsidge şunları ekliyor: "Eski donanımların çoğunun içinde fanlar vardı. Klasik müzikte ses yükseltme olmadığından ve konser sırasında bol miktarda sessiz bölüm olduğundan bu bizi endişelendiriyordu. Hafta sonu boyunca yaptığımız denemeler neticesinde AWHE130'un fark edilebilir bir fan gürültüsü veya mekanik gürültü üretmediğini gördük."