VariCam ROP APP

 

VariCam kamera serisi geniş çeşitlilikteki filmlerde, reklamlarda ve televizyon programlarında kullanılır ve renk üretimi, görünümü ve üretim sektörüne progresif iş akışları getirmesiyle  tanınır. Artık VariCam HS satışa sunuldu. VariCam serisinin geleneklerinden ve konseptinden faydalanırken, 2/3 3mOS ve tırnaklı objektif bağlantısı, geniş renk skalası ve sürekli 240 fps kayıt özelliğiyle kullanıcıya hareketi yakalama konusunda yardımcı olur ve aynı zamanda çift kodek kayıt, dahili kamera renklendirme ve modüler tasarım özelliklerinin eklenmesiyle iş akışında devrim yaratır. VariCam HS çok sayıda özellik içerir. Hareketi yakalamak için neleri kullanabileceğinizi görün.

VariCam HS AVC-ULTRA video kodeks ailesini içerir ve 240fps*1'ye kadar yüksek hızlı 1080p görüntüleri yakalar ve yenilikçi modüler bir tasarımı vardır. VariCam HS 2/3 tip kamera kafası AVC ULTRA kayıt modülüne kenetlenerek ful işlevsellik ve geleneksel bir prodüksiyon kamera kaydedicinin ergonomiğini sunar. Bu sistemin esnekliği 2/3 tip kamera modülü (AU-V23HS1) ve kayıt modülü (AU-VREC1) arasındaki bir göbek kablosuyla genişletilerek kaldırma ve indirme kolları, vinçler ve diğer “kamera” uzaktan kumanda ihtiyaçları  için “kutu” kamera işlevselliği sunar. Bu ortak kaydedici modülün aynı zamanda Panasonic’'in yeni s35 mm 4K kamera modülüyle AU V35C1) değiştirilebilmesi profesyonellere 2-3 tip ve s35mm kamera kafaları arasında yaratıcı ihtiyaçlarına en uygun şekilde geçiş yapma imkanı sunar.

VariCam HS'nin üç adet yeni geliştirilmiş 14 gibi olağanüstü bir stop genişliği olan 1920 x 1080 p MOS görüntüleyici kullanması, çok çeşitli aydınlatma koşullarında tam kontrol sağlayarak 1080p gibi benzersiz bir doğal kayıt/çalıştırma sağlar. Fotoğraf/video kayıt cihazı, kritik uygulamalar için eşit bantlı tam çözünürlüklü renk işleme özelliği sağlayan klasik RGB görüntüleyici/prizma sistemine sahiptir. Kameraların temel özellikleri arasında gerçek zamanlı yüksek çerçeve hızı, 1080p çözünürlükte 240fps kayıt (AVC-Intra Class100) ve kayıt sırasında çerçeve hızlarını arttırmak / değiştirebilmek gibi özellikler bulunmaktadır. Etkileyici video kalitesini tamamlamak için, yeni VariCam HS'de 24-bit LPCM ses özellikleri bulunur. Matris, ayrıntı, gama ışınları ve yeni Günlük kayıt özelliği gibi güçlü ama yaratıcı görüntü kontrolleri, görüntü parametreleri üzerinde eksiksiz ve güçlü kontrol sağlar.  

VariCam HS, VFR (240p*1'ye kadar), AVC-Intra Class200 (30p/60i'ye kadar) ve AVC-Intra Class4:4:4 (30p'ye kadar) ile AVC-Intra Class100 (1080/24p, 30p veya 60p formatında kayıt) dahil çeşitli yüksek kalitede kayıt formatlarına sahiptir. Hem AVC Intra Class200 hem de AVC Intra Class4 4:4, belgesel, spor veya SFX yavaş çekim uygulamalar için mükemmel yüksek çözünürlüklü görüntü elde etmek amacıyla görüntü kalitesinin en ön planda tutulduğu uygulamalarda olağanüstü performans sunar. Ayrıca HD kayıt için Apple ProRes 4444 ve ProRes 422 HQ*2 desteği içerir. ProRes kodek bileşeni, yıllardır ProRes kaydedicilerin satışını yapmış olan ATOMOS Global Pty. Ltd. lisanslıdır.

VariCam HS saygın FilmRec (Film Kayıt) ve Dinamik Aralık Esnemesi (DRS) görüntü kontrast yönetim kontrollerine “V-Log“ özelliğini ekler. VariCam HS Panasonic’'in Emmy® Ödülünün sahibi, yan kromatik aberasyonları minimuma indiren ve optik sistemin Modülasyon Transfer İşlevini (MTV) dramatik ölçüde geliştiren Kromatik Aberasyon Dengeleme (CAC) teknolojisini içerecek. VariCam HS aynı zamanda dahili kamera renklendirmesine sahip olacak.

AVC-Intra Class 4:4:4, 1080p içeriği için 12-bit kaydı destekleyerek dosya bazlı 4:4:4 iş akışlarını mümkün hale getirirken, daha hassas ton derecelendirmeleri ve 12 bit formatın sunduğu renk sadakatinin kullanımı açısından eşsiz bir beceri sağlar. AVC-Intra Class200, AVC-Intra Class100'ün kare başı bit hızının iki katı hızda ve görsel olarak kayıpsızdır ve ağ seviyesi programlama ve arşivleme kaydı için üst seviye stüdyo kalitesi sunar. AVC-Intra Class200 film aktarımlarına dönük içeriğin alan yakalaması için idealdir; Yüksek kalite renk düzeltme prosesinin yanı sıra yeşil perde ve dizgi uygulamalarını önemli ölçüde artırır.

VariCam HS, yüksek kare hızıyla kayıt için (60 fps'nin üzerindeki kare hızları) Panasonic’in yeni expressP2 kartını kullanacak.“ Kamera kayıt modülü ünitesinde ikisi expressP2 kartlar ve ikisi microP2 kartlar için olmak üzere toplamda dört adet hafıza kartı yuvası yer alacak. Yeni 256 Gigabayt expressP2 kart yaklaşık 32 dakika 240 p 1080 HD video kaydı yapabilir. MicroP2 kart daha tipik üretim kare hızlarında HD kayıt için tasarlanmıştır.

Yüksek hızda dosya alışveriş ihtiyacına dönük olan VariCam HS yüksek çözünürlüklü proxy dosyaları daha yüksek bant genişliğindeki prodüksiyon formatlarına paralel olarak kodlamakta ve hızlı ve verimli çevrimdışı düzenlemeye imkan sunmaktadır.

Profesyonel arayüzler şunları içerir: RGB4:4:4; 1080/60p'yi destekleyen 3G-HD-SDI çıkış, İzleme için HD-SDI çıkış ve 24-bit, 48KHz sesli dört kanal kaydı için iki XLR çıkışı. Çoklu bir konektör kamera başlığının kayıt modülüne yerleştirilmesini kolaylaştırır. Diğer bir ek yenilikçi tasarım olarak, VariCam HS gerçek zamanlı kontrolü kolaylaştırmayı ve kamera sabit veya uzak konumdayken kolay menü erişimi sağlamayı hedefleyen çıkarılabilir bir kontrol paneli içermektedir. Kamera’'nın 2/3 tip B4 objektif bağlantısı, daha geniş formatlarda mümkün olmayan objektif seçenekleri olan dikkate değer çeşitlilikteki prime objektif ve servo zum çeşitliliğinin kullanımını mümkün kılar.

 

RESOURCES:

ProAv Çözümleri listesi icin buraya tıklayın.

*1 Gelecekte Ürün Yazılım Yükseltmesi..
*2 Apple ProRes formatı Apple Inc lisanslıdır.
DAHA FAZLA GÖSTER

Technology

Click an icon to find out more about the technology used

Varicam Logo Bright P2 AVC ULTRA Emboss ProRes Logo ExpressP2 MicroP2
  • Broşürler
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
Marketing
Broşürler
Marketing Videos
Genel
Logo Data

Service and Support
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File
  • Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:01
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
  • IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    IBC2014 VARICAM
    Wed, 21/02/2018 - 06:16
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no other services available.

Specifications

General (Combination of AU-V23HS1G and AU-VREC1G)
Power DC 12 V(11.0 V - 17.0 V)
Operating Temperature 0°C to 40°C
Power Consumption 60 W (Body only) 90 W (with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Weight Approx. 4.5 kg (Excluding protrusion)
Dimensions (W x H x D) 179 mm x 230.5 mm x 347 mm (7-1/16inches x 9-1/16inches x 13 -21/32inches) (Body only, excluding protrusion)
Storage Temperature -20°C to 60°C
Gain Settings [ISO] mode: ISO 2500 to 12800 [dB] mode : 0 to 18 dB (3dB step)
Pickup Devices 2/3-type 2.2 million pixels, MOS x 3
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 to 360deg (0.5deg step) [sec] mode: 1/24 to 1/250 (when 23.98p mode)
Lens Mount 2/3-type bayonet
Sensitivity [Gamma: HD] mode: F9 (2000 lx, 3200 K, 89.9% reflection, 1080/59.94p) F10 (2000 lx, 3200 K, 89.9% reflection, 1080/50p)
Optical Filter CC filter A: 3200 K, B: 4300 K, C: 5600 K, D: 0.3ND ND filter 1: CLEAR, 2: 0.6ND, 3: 1.2ND, 4: 1.8ND
Camera Module (AU-V23HS1G)
Holizontal Resolution 1000 TV lines or higher (center)
Recording Media expressP2 card, P2 card, microP2 card
Recording Format Main Recorder: AVC-Intra100, ProRes 422 HQ Sub Recorder: AVC-Intra100, AVC-LongG50, AVC-LongG25
Recording Video Signal 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i 720/59.94p, 50p
Recording Resolution 1920x1080, 1280x720
Memory Card Recorder
Recording Framerate Maximum 240p/200p
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i
Recording Module (AU-VREC1G) When it is used with AU-V23HS1G
Quantizing 10 bit
File Format MOV
Proxy
Digital Video
Video Compression Format AVC-Intra100: MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile AVC-LongG50/AVC-LongG25: MPEG-4 AVC/H.264 ProRes 422 HQ
Audio Compression Format LPCM
MON Out1 HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
MON Out2 HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
VF SDI HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Audio Input/Output
Other Input/Output
DC Out/RS 4 pin, DC12 V (DC 11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
VF 14 pin
Electronic HD Color View Finder (AU-VCVF1G)
Display Panel LCD, 3.5-type QHD color monitor Approx. 1.56 million dots
Signal Input 1080/59.94p, 1080/50p, 1080/60p
Recording Time (Main Codec) When expressP2 card 256 GB is used *1 Approx. 128 min. (AVC-Intra100, VFR OFF) Approx. 32 min. (AVC-Intra100, VFR ON, 200 fps/240 fps) Approx. 60 min. (ProRes 422 HQ, VFR ON, 60 fps)
Recording Time (Sub Codec) When microP2 card 64 GB is used *1 Approx. 64 min. (AVC-Intra100, 25p/29.97p) Approx. 128 min. (AVC-LongG50, 25p/29.97p) Approx. 256 min. (AVC-LongG25, 25p/29.97p)
Digital Audio
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4 ch Head room 18 dB/20 dB menu switchable
Recording Time (1GB)*1 Approx.25 min.
Video Input/Output
SDI Out HD (1.5G)/3G SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms (1 set, 4 pieces)
Audio In (CH1/CH2) XLR x 2, 3 pin, LINE/MIC/MIC+48V/AES switchable
MIC In XLR x 1, 5 pin
Phones Stereo mini jack
Genlock In HD(1.5G)/3G-SDI: 0.8 V[p-p], 75 ohms
TC In/Out BNCx1, IN/OUT switch selection IN: 0.5 V[p-p] to 8 V[p-p], 10 k ohms OUT: 2.0 ± 0.5 V[p-p], Low impedance
DC In XLR 4 pin, DC12 V (DC 11.0 V to 17.0 V)
DC Out 2 pin, DC12 V (DC11.0 V to 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Lens 12 pin
USB 2.0 (Device) Type B connector, 4 pin
USB 2.0 (Host) Type A connector, 4 pin
Control Panel
Display Panel (Electronic HD Color View Finder) OLED, 0.7-type, 2.76 million dots
Note *1: These are reference values for continuous recording. The recording time may differ depending on the scene or number of clips. ProRes is licensed from Apple Inc. Apple ProRes codec from Atomos under license. Atomos is trademark and copyright of Atomos Global Pty. Ltd. The use of DCF Technologies is under license from Multi-Format, Inc.
Video Compression Format (Proxy) H.264/AVC High Profile