Sıkıştırılmamış 4K RAW Çekim

Panasonic VariCam Pure ile en yüksek kalitede görüntüler çekmek için Panasonic ve Codex tarafından tasarlanan bir kamera sistemi. ProRes dosyaları ve gerekli diğer tüm ürün üretimleri için Codex Production Suite üzerinden basit bir iş akışıyla 120 fps’ye kadar 4K RAW.

  • 120 fps’ye kadar 4K RAW
  • Entegre kamera paketi (kablosuz)
  • Codex Production SuiteTM üzerinden sektör standartlarında iş akışı

 

Panasonic + Codex İş Akışı

 
Birinci sınıf görüntüleme bilimi, yüksek kalitede görüntü işleme, Codex Dosya Sistemi (CFS) ve sezgisel ara yüzüyle Codex Production Suite, tüm ürünlerinizi tek bir güçlü sistemle oluşturmak ve yönetebilmeniz adına, renk derecelendirme, LUT yönetimi, QC, meta verisi düzenleme ve ses senkronizasyonu için çok yönlü araçlara sahiptir.

Üstelik daha fazla esneklik için Codex Production Suite, Mac Pro ve MacBook Pro ve bunlarla birlikte Codex’s S - ve XL Serisi Vault üzerinden de kullanılabilir.

 
 

Codex Production Suite

Günümüzün karmaşık ürünleri, mümkün olan her noktada sadelikten yanadır. ACES ile sistem üstü renk yönetiminden derecelendirme, kod çevirme ve incelemeye ve kaset üzerine arşivlemeye, CODEX Production Suite verilerinizi güvenli bir şekilde yönetebilmeniz için gerekli olan tüm araçlara sahiptir. İster DIT, ister veri çevirmeni veya gönderim servisi olun, ihtiyaç duyduğunuz tüm dosyaları dilediğiniz tüm formatlarda sunabilen Codex Dosya Sisteminin gücü sayesinde, ihtiyaç duyan herkesin doğru dosyaları ve bilgileri mümkün olan en çabuk şekilde edinebilmesini kolaylaştırır. 
 
 
Ve Codex Aktarım Sürücüleri, kritik öneme sahip verilerin sistem üzerinden sistem yakınına veya lokasyondan gönderim servisine güvenli şekilde taşınması için ideal araçlardır. Her şeyi birbirine bağlayan tek bir birleşik ve sade iş akışı.
 
 
 
 


 

Panasonic VariCam Pure

Sinematograflar ve prodüktörler, daha yüksek çözünürlük ve yüksek dinamik aralığı bir araya getirerek içeriklerini yarının dağıtım platformlarına yönelik olarak gelecekte olabilecek değişikliklerden etkilenmeyecek şekilde yapılandırırken bugün mümkün olan en iyi görüntüleri sağlamak adına, yüksek çözünürlük ve daha geniş dinamik aralıktan oluşan bir kombinasyon talep ediyorlar. 

Panasonic VariCam Pure, tüm bu gereksinimleri aynı zamanda sinematografların ve ekiplerinin ihtiyaçlarına cevap vermek üzere tasarlanmış olan küçük, kompakt, sağlam ama sağlam bir paketle karşılamanın da ötesine geçer. 

Bölümlerden oluşan televizyon gösterimleri, 4K UHD TV veya 4K DCI sinema ürünlerine yönelik 4K RAW kazanımı gerektiren uzun metrajlı prodüksiyonlar için ideal olmakla beraber, VariCam Pure ayrıca Codex Sürücülerine 14’ten fazla enlem stopu ve entegre Codex kaydı sunan bir 4K Super 35 sensöre sahiptir. Yepyeni kusursuz kamera çözümü.

Panasonic VariCam, Codex’in ultra güvenilir Çekim Sürücülerine RAW dosyaları üretir. Ve bu, Codex Production Suite ile yapılan eksik bir günlük çekim, inceleme ve arşivleme sistemi için bir geçit özelliği taşır. Tek bir iş akışı, hangi kamerayı seçerseniz seçin, başka hiçbir şeye ihtiyaç duymayacaksınız.

 

ÖNEMLİ TEKNİK ÖZELLİKLER

Maruziyet Bölgesi

14+kademe

Kayıt Formatı

4K RAW

Kayıt Ortamı

Codex Capture Drive

Maksimum Kare Hızı

1-120 fps sıkıştırılmamış 4K RAW

Renk Kontrolü

CDL Sunucusu

Meta Veri Yakalama

Kullanıcı Tanımlı Çekim Meta Verisi

Ağırlık

5kg

Boyutlar

144 x 165 x 262mm

 

RESOURCES:

DAHA FAZLA GÖSTER

Technology

Click an icon to find out more about the technology used

4K Professional HDR Gold Codex
  • Broşürler
Product
Image Data
General
Logo Data
Technical
Operating Instructions
Marketing
Marketing Videos
Brochures

Service and Support
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File
  • VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    Tue, 20/03/2018 - 11:08
    View video
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    VariCam Pure 4K Uncompressed Raw footage
    Tue, 20/03/2018 - 11:08
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:01
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
  • Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no other services available.

Specifications

General
Power 24 V
Power Consumption 91 W
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32 °F to 104 °F)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Weight 5kg (11.0 lb)
Dimensions (W x H x D) 144 mm x 165 mm x 262 mm (5-11/16 inches x 6-1/2 inches x 10-11/32 inches)
Camera Section
Pickup Devices Super 35 mm, MOS sensor
Number of Pixels Total pixels: Approx.10.3 million pixels
Effective Pixels Approx. 8.9 million pixels
Lens Mount PL mount
Optical Filter ND filter1: CLEAR, 2: 0.6 ND, 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Latitude 14+ Stops
ISO Setting Native ISO: 800, 5000 800 Base: 200 to 4000 5000 Base: 1250 to 12800
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 deg to 358 deg (0.1 deg step) [sec] mode: 1/24 sec. to 1/250 sec. (for 24p)
Recorder Section
Recording Media CODEX Capture Drive
Recording Resolution 4096 x 2160 (4K), 3840 x 2160 (UHD)
Recording Frame Rate Maximum 120 fps or 100 fps
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p
Recording Format VRAW 4K 12 bit / 4K 10 bit / UHD 12 bit / UHD 10 bit
Recording Video Signal 4096 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p
Recording Time (with 2TB Capture Drive) 4K 12 bit / 23.98 fps: 100 min. 4K 10 bit / 23.98 fps: 112 min. 4K 10 bit / 120 fps: 22 min. UHD 12 bit / 23.98 fps: 106 min. UHD 10 bit / 23.98 fps: 119 min. UHD 10 bit / 120 fps: 23 min.
Digital Video Process
Quantization 12 bit / 10 bit
Video Data Process Uncompressed RAW
Digital Audio Process
Recording Audio Signal 48 kHz / 24 bit, 2Ch
Head Room 18 dB / 20 dB MENU switching
Signal Input/Output
Video Output | SDI Out 1-4 HD (1.5G) / 3G-SDI : 0.8 V [p-p], 75 ohm
Video Output | MON Out 1/2 HD (1.5G) / 3G-SDI : 0.8 V [p-p], 75 ohm
Video Output | VF Out HD (1.5G) / 3G-SDI : 0.8 V [p-p], 75 ohm
Audio In/Out | Input 1/2 XLR x 1 5pin
Audio In/Out | Phones Stereo mini jack
Audio In/Out | Speaker 20 mm diameter, round x 1
Other Input/Output
Genlock In HD (1.5 G) / 3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 ohm
TC In/Out BNC x 1, Input / Output switching Input: 0.5 V [p-p] to 8 V [p-p], 10 k ohm Output: 2.0 V [p-p] ± 0.5 V[p-p], low impedance
DC In 24 V (10.5 V to 34 V) 2-Pin Fisher
DC Out/RS 24 V x3
DC Out 12 V x1
Lens 12-pin
LAN 100BASE-TX/10BASE-T LEMO
USB (Host) USB2.0 host : Type A connector, 4-pin
Control Panel 20-pin, control panel contact terminals
SD Card Slot x1 for Version Up 3D LUT/ CDL file Upload and Save Set Up File Upload and Save
Control Panel LCD 3.5-type QHD color monitor, approx. 1.56 million dots
Features HDR Ready In Camera Grading Meta Data Recording
Offload Formats From CODEX Production Suite
ProRes 422 HQ 1920x1080 10-bit to 120 fps 2048x1080 10-bit to 120 fps 4096x2160 10-bit to 120 fps 3840x2160 10-bit to 120 fps
ProRes 4444 1920x1080 12-bit 120 fps 2048x1080 12-bit to 120 fps 4096x2160 12-bit to 120 fps 3840x2160 12-bit to 120 fps
ProRes 4444 XQ 1920x1080 12-bit to 120 fps 2048x1080 12-bit to 120 fps 4096x2160 12-bit to 120 fps 3840x2160 12-bit XQ to 120 fps
DN x HR 444 2048x1080 10-bit 3840x2160 10-bit 4096x2160 10-bit
DN x HR HQX 2048x1080 10-bit 3840x2160 10-bit 4096x2160 10-bit
DN x HR HQ 2048x1080 3840x2160 10-bit 4096x2160 10-bit