Main product image
BACK TO PRODUCT CATEGORY
VariCam LT Sinematik VariCam Görünümü Ellerinizde
Ana Özellikler (Temel Özellikler)

2,7 kg ağırlığındaki kompakt ve hafif magnezyum gövde

HDR görüntü yakalamak için 14’den fazla kademeli dinamik aralığıyla gerçek 4K görüntüler sağlayan Süper 35 mm Özgün 4K sensör

Gürültüyü artırmadan çok daha fazla hassasiyet sağlayan 800 ve 5000 değerlerinde iki özgün ISO ayarı

HDR içerik temini için gerekli renk alanı olan BT2020’yi geçen genişleyen renk gamı

Standart olarak EF yuvası geniş kapsamlı lens seçimleri sunar ama son kullanıcı tarafından kaldırılabilir ve isteğe bağlı PL yuvası

Ödüllü Süper 35 mm MOS sensörü ve 800 ve 5000 değerlerinde iki ana ISO ayarıyla 4K Prodüksiyon Kamerası

Kompakt Boyut, Hafif, Üst Düzey Sinema Kalitesi — VariCam LT!

VariCam LT'de yerleşik olarak bulunan gelişmiş düzenleme araçları, günlük kamera çekimleri ve vekil kayıt özellikleri iş akışını kolaylaştıran birer "DEVRİM" niteliğindedir.

Kompakt ve hafif bir magnezyum gövdesi olan VariCam LT, daha büyük VariCam 35 sinema kamerasıyla aynı görüntü kalitesi özelliklerini sunar. VariCam 35'te bulunan görüntüleyici ile aynı olan süper 35 mm görüntü sensörü, geniş dinamik aralık, geniş bir renk gamı ve 4K görüntü alımı için yüksek hassasiyet sağlar. 800 ve 5000 olmak üzere iki ana ISO ayarı vardır. Ana 5000 ISO, çok düşük ışık koşullarında temiz bir çekim yapılmasını sağlar. Boyutu ve tasarımı, rahat ve ergonomik omza monte çalışma veya gimbal ya da dron kullanımını da içeren çok sayıda çekim tarzını kolaylaştırır.

VariCam ROP APP

    

 

VariCam LT modeline eklenen yeni özelliklerden biri de, çok sayıda lens seçeneği sunan EF lens*1 yuvasıdır. EF yuvası*1, son kullanıcı tarafından çıkarılarak PL yuvası (opsiyonel) ile değiştirilebilir. Bu da, VariCam LT ile çekim yaparken lens seçiminde çeşitliliğin çok daha fazla olduğu anlamına gelir. VariCam LT iş akışı, VariCam 35'in iş akışına oldukça benzerdir. Her iki kamerada da, kullanıcının birincil veya "ana" kodekin yanı sıra daha küçük bir vekil dosyayı kaydetmesine olanak tanıyan çift kodekli kayıt fonksiyonu bulunur. Ayrıca, her iki kamera da kamera içi renk düzeltme fonksiyonu ve AVC-Intra 4K ve Apple ProRes*2 kodeklerini destekleme özelliğiyle tasarlanmıştır. 

Siz de "DEVRİM"in bir parçası olun ve mükemmel "VİZYONUNUZA" ulaşın. 

*1: Panasonic, tüm EF lensleri için uyumluluğu ve performansı garanti etmez.
Daha fazla bilgiye Panasonic internet sitesinden ulaşabilirsiniz.
*2: ProRes, Apple Inc.'den lisanslanmıştır. Apple ProRes kodeki, Atomos'tan lisanslanarak kullanılmaktadır. 

Sinematik VariCam Görünümü, Çarpıcı Görüntü Kalitesi

VariCam 35 ile Aynı Görüntüleyici

VariCam LT, VariCam 35 için özel olarak geliştirilen süper 35 mm tek çipli MOS sensörü ile donatılmıştır. 4K (4096 x 2160) ve UHD (3840 x 2160) çözünürlük sunar ve yüksek hassasiyet, düşük gürültü, geniş dinamik aralık ve sinematik alan derinliği sağlar. Bu sensör, 2015 Hollywood Post Alliance Mühendislik Mükemmelliği ödülünü almıştır.

14+ Stop Genişlik

Kameranın dinamik aralığı 14+ stop genişliğindedir. Bu geniş dinamik aralık, karanlık alanlardan parlak alanlara kadar tüm görüntünün doğru bir şekilde işlenmesini sağlar. Film çekimlerinde özellikle önem taşıyan çok loş aydınlatmalı sahnelerde bile, VariCam LT görüntü kalitesinden taviz vermeden düşük gürültülü görüntüler verir. VariCam LT görüntü sensörü sayesinde “V-Log” tarafından oluşturulan 14+ stop genişliğinde dinamik aralık, görüntü oluşturma kapasitesini büyük ölçüde artırır. 

  

800/5000 Değerinde İki Ana ISO Ayarı

VariCam LT'de iki ana ISO ayarı bulunmaktadır: 800 ve 5000. VariCam LT, bu özelliği sayesinde hem 5000 ISO'da düşük gürültü düzeyini korur hem de çok yüksek bir hassasiyet düzeyine ulaşır. 5000 ISO'daki gürültü düzeyi 800 ISO'da görülenle neredeyse aynıdır. Bu fonksiyona ulaşmak için kazanç işleminden önce her ana ISO ayarı için VariCam LT'nin görüntüleyicisinin her pikseline iki özel analog devre uygulanır. Böylece kamera, gürültü artışı olmadan çok daha yüksek bir hassasiyete ulaşır. Normalde, dijital kameralarda ISO'nun kazanç işlemi sırasında gürültü meydana gelir. Bu fonksiyon, ışık düzeyinin düşük olduğu sahnelerin çekiminde devrim niteliğindedir. Özellikle ISO 5000, doğal ışık altında görüntü yakalamada, atmosferi koruyarak daha gerçekçi sonuçlar verir. 

Geniş Renk Gamı

VariCam LT, filmin renk gamından daha geniş bir renk gamı sağlayan "V-Gamut" ile donatılmıştır. V-Gamut aynı zamanda tüm BT'yi kapsar. 2020 renk alanı.

Sahne Dosyaları ve V-LOOK

4+ stop dinamik aralık sunan "V-Log" gama eğrisi, post prodüksiyonda gelişmiş renk düzeltme ayarlarını kolaylaştırır. Beş konumlu sahne dosyası fonksiyonu, VariCam LT için yenidir. VariCam-LOOK (V-LOOK) modu, renk düzeltmesi olmadan sinematik görüntüler oluşturmak için yeni geliştirilmiş bir moddur. Rec 709 renk alanında detayların daha büyük bir ton aralığında korunmasını sağlayan yeni tasarlanmış gama eğrisi VariCam LT'de de bulunmaktadır. "V-709" gama ayarı, standart monitörlerde izleme için uygun bir ton sunarken, "BC-LOOK" geleneksel TV yayını görüntülerine benzeyen bir görünüm yaratır.

Çıkış Terminallerinin İzlenmesi

VariCam LT, 3G HD SDI çıkışı ve bir VF çıkışı (BNC) aracılığıyla 4K çekim yapılırken Full HD'ye geçiş olanağı sunar. Kamera içi renk düzeltme ve bilgi bindirme özelliği sayesinde, görünüm çıkışların her birine uygulanabilir.

 

 

Canlı yayın için hazır VariCam LT

En son VariCam LT (6.0 sürümü) ürün yazılımı, konserler, etkinlikler, TV programları ve kurumsal prodüksiyonlarda canlı ve ‘canlıya yakın’ çoklu kamera kullanımı için ışığı ve kompakt 4K sinema kamerasını ayarlıyor.  

Çok kameralı canlı prodüksiyonlar, uzaktan kumanda panelinden (RCP) genişletilmiş kontrol imkanından daha fazla yararlanabilecek. Bu panel, sahne dosyası seçimi, uzaktan kayıt kontrol ve çağrı fonksiyonu gibi özelliklerin yanı sıra, standart "gölgeleme" süreçlerinden LUT ve CDL yönetimine, tam boyama özelliklerini de barındırıyor.

Kullanıcılar canlı yayın gerektirmeyen tiyatro, konser, güldürü programı, defile ve kurumsal etkinlikler gibi "canlıya yakın" prodüksiyonlar için dahili P2 kaydını kullanan ve son derecelendirmenin prodüksiyon sonrası yapılmasına imkan tanıyan 4K VariCam LT'nin çok kameralı çekiminden faydalanabilir.

Temel Özellikler (6.0 sürümü):  

  • Çoklu Çekim Modu: GÖLGELEME MODU, SAHNE DOSYASI MODU, V-LOG MODU;
  • HRP1000 (HRP1005) Desteği: IRIS, BOYAMA AYARLARI, KAYIT, ÇAĞRI, SAHNE DOSYALARI, CDL, LUT SEÇİMİ
  • Dönüş videosu, kullanıcı düğmesi veya lens tutma anahtarından EVF ve LCD panelde görüntülenebilir
  • Tally “On Air Tally, EVF ve kamera dc çıkış konektörü çıkışında görüntülenebilir
  • Canlı prodüksiyon için Fan Hızı ayarı: kamera kayıtta değilken bile mümkün olduğunca sessiz olmasını sağlayın
  • Gölgeleme işlenmemiş çıkış
  • 4K işlenmemiş çıkış, dts dönüştürücüyle 12G SDI çıkışında 4K422'ye dönüştürülebilir
  • Harici canlı derecelendirme yazılımı desteği: CDL ile uzaktan canlı derecelendirme ve LUT oluşturma ve uzaktan yükleme
  • VariCam ROP Simülatörü Güncellemesi
 

 

 

Film Yapımcılığı İçin Gelişmiş Çekim Fonksiyonları

Özgün 4K/60p Çekim

4K (4096 x 2160) veya UHD (3840x2160) çözünürlüğünde çekim yaparken maksimum kare hızı 60p'dir (60 fps). Bu da hızlı aksiyon sahnelerinde akıcı ve yüksek çözünürlüklü görüntüler sağlar. 

  

2K/HD 240p Ağır Çekim

2K (2048 x 1080) ve HD (1920x1080) çözünürlüğünde çekim yaparken, yüksek hızlı 240 fps kayıt kullanılarak çok yavaş bir ağır çekim efekti üretilebilir. Bu efekt, daha hızlı bir tarama elde etmek için görüntü sensörü kayıt alanı kırpılarak elde edilir. AVC-Intra 2K422'de 1 - 120 fps arasında ve AVC-Intra 2K-LT'de 120 - 240 fps arasında değişken kare hızları bulunmaktadır. Kare hızı kayıt sırasında değiştirilebilir.

Kızılötesi Çekim (IR)

Cinema VariCam LT'de entegre, çıkarılabilir bir IR kesim filtresi bulunmaktadır. Kullanıcı IR çekimi kullanarak karanlık, ışıksız gece çekimlerini 4K kalitesinde kaydedebilir. Bu özellikle gece yapılan doğa çekimleri ve aydınlatmasız diğer sahneler için idealdir. IR filtresi gün ışığında benzersiz bir görüntü elde etmek için yaratıcı bir araç olarak da kullanılabilir.

Monitörlü Çıkarılabilir Kontrol Paneli

Sağlanan kontrol panelinde, yerleşik bir 3,5 tip LCD ekran paneli bulunmaktadır. Menü işlemleri için veya canlı/önizleme monitörü olarak kullanılabilir. Ekranda, hızlı ve doğru çalışmaya olanak tanıyan tuşlar ve düğmeler bulunmaktadır. Sık kullanılan ayarlara doğrudan erişilebilir. Çıkarılabilir yapı sayesinde, kamera 90 santimetreye kadar mesafelerden kullanılabilir.

EVF İçin Standart HD SDI Arabirimi

VariCam LT'de, Vizör için normal BNC konektörü bulunur. Kullanıcılar, Panasonic Vizöre (AU-VCVF10G) ek olarak çeşitli HD monitörler veya vizörler arasından seçim yapabilir. Panasonic VF için DC güç ve komut kontrol konektörleri de sunulmaktadır.

 

Toughness, Durability and Reliability

  • Lens yuvası paslanmaz çelikten üretilmiş ve sıcaklık değişiklikleri nedeniyle kenarın geriye doğru sapmasını önleyecek şekilde tasarlanmıştır.
  • Kameranın gövdesi güçlü katı magnezyumdan üretilmiştir.
  • Üst ve alt paneller, çeşitli plakaların ve aksesuarların kolayca
  • kurulabilmesi için düz olarak yapılmıştır.
  • Aksesuarların rahat monte edilmesi için her iki tarafta ve sapta montaj delikleri bulunur.
  • Yeni aksesuarlar arasında yeni Omuz Askısı (AU-VSHL2G) ve Kavrama Modülü (AU-VGRP1G) bulunmaktadır.
  • Yeni Omuz Askısı (AU-VSHL2G) doğrudan taban plakasına takılır. 
    

Devrim Niteliğinde İş Akışı — Kamerada Çok Sayıda Kodek ve Günlük Çekim

Çok Sayıda Kodekle 4K/UHD/2K/HD Kayıt

AVC-Intra 4K, sinema için uygun kare içi sıkıştırma kodeki olan AVC-Intra'nın 4K uyumlu versiyonudur. VariCam LT, bu kodeki kullanarak 4K (4096 x 2160) veya UHD (3840 x 2160) çözünürlüklü kayıt yapabilir. 2K kayıt için, VariCam LT AVC-Intra 2K444/2K422/2K-LT'yi destekler. HD kayıt için, VariCam LT AVC-Intra 444/422/100/LT ve Apple ProRes 4444/HQ'yu destekler. Kamera, 256 GB expressP2 kart kullanarak AVC-Intra 4K422 ile yaklaşık 90 dakikalık 23,98p 4K video kaydı yapabilir.

* ProRes, Apple Inc.'den lisanslanmıştır. Apple ProRes kodeki, Atomos'tan lisanslanarak kullanılmaktadır.
Atomos, Atomos Global Pty. Ltd.'nin ticari markasıdır ve telif hakkı Atomos Global Pty. Ltd.'ye aittir. 

 

Kamera İçi Renk Düzeltme

VariCam LT'de, kamera içi renk düzeltme fonksiyonu (3D LUT/CDL) bulunur. Böylece kameranın kontrol paneli veya üçüncü taraf yazılım kullanılarak sette ve sahada renk ayarlaması yapılabilir. Bu da, çekimden sonra oluşturulan günlük çekimlerin artık kamera ile sette yapılabileceği anlamına gelir. 3D LUT dosyaları ve CDL dosyaları gibi düzenleme bilgileri görüntü verileriyle birlikte kaydedilerek, kurgu ekibine sette oluşturduğunuz ile aynı görüntüyü sunmanızı sağlar.

 

Ana ve Vekil Kayıt

Ana kodek kaydına ek olarak, VariCam LT dosyaları SD hafıza kartına da kaydedebilir. Bu özellik, V-log ile ana expressP2 kart kaydedicisine düzenlenmemiş 4K ana görüntüleri kaydederken, aynı anda SD hafıza kartına düzenlenmiş HD dosyalarını kaydetmenizi sağlar. Birincil kayıt verileri çıktıları hazırlamak için kullanılırken, vekil kayıtlar çevrimdışı düzenleme veya izleme için kullanılabilir. Her dosyanın dosya adı ve zaman kodu tam olarak aynıdır.

Esnek Sistem Konfigürasyonu

VariCam LT - RAW Kayıt Cihazı

Ortak

Ürün Adı

Versiyon

Not

ATOMOS

SHOGUN INFERNO

Versiyon: 8.31 YENİ

VariCam LT - RAW görüntü kaydı test sonuçları

SHOGUN FLAME

Versiyon: 7.2

VariCam LT - RAW görüntü kaydı test sonuçları

Convergent Dizayn

Odyssey 7Q+

v. 2017.06.1706 YENİ

VariCam LT - RAW görüntü kaydı test sonuçları

Odyssey 7Q

 

Convergent Dizayn kurulum bilgileri

 

Temel Özellikler (6.0 sürümü)

   

Çoklu Çekim Modu: GÖLGELEME MODU, SAHNE DOSYASI MODU, V-LOG MODU

   

HRP1000 (HRP1005) Desteği: IRIS, BOYAMA AYARLARI, KAYIT, ÇAĞRI, SAHNE DOSYALARI, CDL, LUT SEÇİMİ

   

Dönüş videosu, kullanıcı düğmesi veya lens tutma anahtarından EVF ve LCD panelde görüntülenebilir

   

Tally “On Air Tally, EVF ve kamera dc çıkış konektörü çıkışında görüntülenebilir

   

Canlı prodüksiyon için Fan Hızı ayarı: kamera kayıtta değilken bile mümkün olduğunca sessiz olmasını sağlayın

   

Gölgeleme işlenmemiş çıkış

   

4K işlenmemiş çıkış, dts dönüştürücüyle 12G SDI çıkışında 4K422'ye dönüştürülebilir

   

Harici canlı derecelendirme yazılımı desteği: CDL ile uzaktan canlı derecelendirme ve LUT oluşturma ve uzaktan yükleme

   

VariCam ROP Simülatörü Güncellemesi

   
DAHA FAZLA GÖSTER

  • Vaka Çalışmaları
  • Broşürler
  • Disney’s Broadway Hits
    Disney’s Broadway Hits
    VariCam LT Kamera, AK-UC3000 Stüdyo ve AW-UE70 PTZ cihazları Londra Royal Albert Hall'daki 'Disney's Broadway Hits'de göz kamaştırıyor
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
Marketing
Case Studies
Brochures
Marketing Videos
Product
Image Data
Technical
Operating Instructions
Firmware
General
Logo Data

Service and Support
  • Disney’s Broadway Hits
    Disney’s Broadway Hits
    VariCam LT Kamera, AK-UC3000 Stüdyo ve AW-UE70 PTZ cihazları Londra Royal Albert Hall'daki 'Disney's Broadway Hits'de göz kamaştırıyor
    Fri, 13/01/2017 - 15:56
    Download pdf - 1.77 MB
  • Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Broadcast and Professional Video Product Lineup Catalog PDF [Aug. 2019]
    Catalog PDF : Professional Video Product Lineup Catalog
    Thu, 11/07/2019 - 06:06
    Download pdf - 10.18 MB
  • Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Master Class: HDR & Colour Management on VariCam | FSF 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    HDR & Colour Management Workshop | BSC EXPO 2017
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:01
    View video
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Philippe Ros, AFC about his passion for Black&White Imaging with VariCam LT
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Behind the scenes on Mount Pleasant
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Spectacular wildlife sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Stunning TV and Cinema productions shot on VariCam35 and VariCamLT in our IBC 2016 sizzle reel
    Tue, 20/03/2018 - 10:57
    View video
    The perfect backdrop for pipes and drums
    The perfect backdrop for pipes and drums
    The perfect backdrop for pipes and drums
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    View video
  • Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Panasonic Live @ IBC - VariCam LT and VariCam Pure
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Cinema VariCam LT IR Test Shooting
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Shot on VariCam 35/LT: “ISO5000, Dual Native ISO
    Tue, 20/03/2018 - 10:58
    View video
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    VariCam LT Footage - Absolutely Cinematic
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Shot on VariCam LT: “To Each His Dulcinea”
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | FSF 2017 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    VariCam HDR Master Class | Camerimage 2016 | Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    HDR and Colour Managed Workflow | BSCEXPO 2017 Trailer
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
  • Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Dado Valentic reveals the HDR Colour Managment on VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Vanja Černjul ASC DoP about working with VariCam and HDR workflow
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Panasonic Live @ IBC - HDR with colorfront shot on Panasonic VariCam
    Mon, 12/02/2018 - 15:04
    View video
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Atomos integration to production workflows | Panasonic Live @IBC 2017
    Mon, 19/02/2018 - 09:47
    View video
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    VariCam LT backstage of short “Crapulence” («Похмелье»)
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Shot on Varicam LT: Music clip Rather Be 2017
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Varicam LT test slow motion 2k 200p
    Tue, 20/03/2018 - 11:04
    View video
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Shooting with VariCam by Dick Harrewijn | Panasonic
    Cinematographer, Dick Harrewijn, explains in depth the reasons why he chose the VariCam to shoot his documentary film "WILD". Discover the spectacular imagery portrayed in the film and learn why its imaging capabilities make the VariCam ideal for all types of cinematography.
    Tue, 29/05/2018 - 13:30
    View video
  • Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    Shooting with VariCam by Marek Traskowski | Panasonic
    We interviewed cinematographer, Marek Trakowski, why he chose the Panasonic VariCam LT to shoot the Polish TV series "Drogi Wolności” - “The paths of freedom”. The experienced filmmaker discusses the advantages of the VariCams LT's dual native sensitivity and superb lowlight filming abilities. Learn how the VariCam allows cinematographers to shoot in almost any lighting environment. Get more information on the Panasonic camera.
    Tue, 29/05/2018 - 13:34
    View video
    Shooting with VariCam by Carlo Rinaldi AIC
    Shooting with VariCam by Carlo Rinaldi AIC
    Video about Dual ISO sensitivity with Carlo Rinaldi
    Fri, 05/10/2018 - 08:40
    View video
    Shooting with VariCam
    Shooting with VariCam
    Interview with Matthias Bolliger (English Subtitles) 
    Wed, 09/01/2019 - 09:58
    View video
    Shooting with VariCam LT by Dejan Georgevich, ASC
    Shooting with VariCam LT by Dejan Georgevich, ASC
    Marketing Video-VariCam LT
    Mon, 25/03/2019 - 13:47
    View video
    Shooting with VariCam LT by Joe Gabriel
    Shooting with VariCam LT by Joe Gabriel
    Marketing Video - Varicam LT
    Mon, 25/03/2019 - 13:49
    View video
  • Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Broadcast & ProAV Operating Manual Database
    Link to the Panasonic global Operation Manual Database for Broadcast & ProAV Products
    Mon, 12/02/2018 - 13:50
    Download File

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no key services available.

Please see below the services available for this product. You can also use this section to access the general Service & Downloads area of the website or contact our Technical Support team.

GENEL SERVİS VE YÜKLEMELER TEKNİK DESTEK İSTEĞİ

There are currently no other services available.

Specifications

General Specification
Power DC 12 V (11.0 V - 17.0 V)
Power Consumption 47 W, with body only 77 W, with all optional accessories connected and maximum power supplied from each output terminal
Operating Temperature 0 °C to 40 °C (32°F to 104°F)
Operating Humidity 10% to 85% (relative humidity)
Storage Temperature -20 °C to 60 °C (-4°F to 140°F)
Weight Approx. 2.7 kg (6.0 lb), excluding handle and accessories Approx. 3.0kg (6.6 lb), including handle,excluding accessories
Dimensions (W x H x D) 184.0 mm x 230.5 mm x 247.0 mm (7-1/4 inches x 9-3/32 inches x 9-3/4 inches) Body only, excluding protrusion and accessories
Note1 Ensure that the total current taken from the DC OUT terminal, LENS/GRIP terminal,DC OUT/RS terminal and USB HOST terminal does not exceed 30 W.
Camera Unit
Pickup Devices Super 35 mm, MOS sensor
Number of Pixels Total pixels: Approx.10.3 million pixels, Effective pixels: Approx. 8.9 million pixels
Lens Mount EF mount
Optical Filter ND filter: 1: CLEAR, 2: 0.6 ND, 3: 1.2 ND, 4: 1.8 ND
Gain Setting Native ISO: 800, 5000 800 Base: 200 to 4000 5000 Base: 1250 to 12800 [ISO] mode: ISO200 to ISO12800 [dB] mode: -12 dB to 14 dB (2 dB step)
Shutter Speed [deg] mode: 1.0 deg to 358 deg (0.1 deg step) [sec] mode: 1/24 sec. to 1/250 sec. (for 24p)
Sensitivity [GAIN MODE]=[NORMAL], [GAMMA]=[VIDEO45] F7 (2000 lx, 3200k, 89.9% reflection,1080/59.94p) F8 (2000 lx, 3200k, 89.9% reflection,1080/50p)
Memory Card Recorder
Recording Media Main slot x 1: expressP2 card, P2 card Sub slot x 1: SD memory card
Recording Resolution 4096 x 2160 (4K), 3840 x 2160 (UHD), 2048 x 1080 (2K), 1920 x 1080 (HD)
Recording Frame Rate 4K/UHD: Maximum 60fps or 50 fps 2K/HD: Maximum 240fps or 200 fps
System Frequency 59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p,59.94i, 50i
Recording Format (Main Recorder) AVC-Intra4K422, AVC-Intra4K-LT, AVC-Intra2K444, AVC-Intra2K422, AVC-Intra2K-LT, AVC-Intra444,AVC-Intra422,AVC-Intra-LT, AVC-Intra100, ProRes 422 HQ, ProRes 4444
Recording Format (Sub Recorder) AVC-LongG6Recording
Video Signal 4096 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 3840 x 2160/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p 2048 x 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 24p, 23.98p 1920 x 1080/59.94p, 50p, 29.97p, 25p, 23.98p, 59.94i, 50i
Recording Time*1 (Main Codec) When using expressP2 card 512 GB and when [FREQUENCY]= [23.98p] AVC-Intra4K422, 23.98 fps:Approx. 180 min. AVC-Intra4K422, VFR ON, 30 fps:Approx. 146 min. AVC-Intra4K-LT, VFR ON, 60 fps:Approx. 128 min. AVC-Intra422, VFR ON, 60 fps:Approx. 260 min. ProRes 422 HQ VFR ON, 60fps:Approx. 134 min.
Recording Time*1 (Sub Codec) AVC-LongG6:Approx. 655 min.
Digital Video
Quantizing AVC-Intra2K444, AVC-Intra444: 12 bit Others: 10 bit
Video Compression Format AVC-Intra4K422, AVC-Intra4K-LT, AVC-Intra2K444, AVC-Intra2K422, AVC-Intra2K-LT, AVC-Intra444,AVC-Intra422, AVC-Intra-LT, AVC-Intra100: MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile ProRes 422 HQ, ProRes 4444: Apple ProRes*2
Digital Audio
Recording Audio Signal 48 kHz/24 bit, 4 ch
Headroom 18 dB/20 dB switchable menu
AVC Proxy
File Format MOV
Video Compression Format (AVC Proxy) MPEG-4 AVC/H.264 Intra Profile
Audio Compression Format AAC
Recording Time *3 Approx. 655 min. When using a 64 GB SDXC memory card
Video Input/Output
SDI Out1/SDI Out2 HD (1.5 G)/3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
VF SDI HD (1.5 G)/3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
Audio Input/Output
Input 1/2 XLR x 1, 5-pin
Input 3/Input 4 XLR x 2, 3-pin, Supports menu switching to select LINE/MIC or enable/disable the power supply of the microphone.
Phones Stereo mini jack
Speaker 20 mm diameter, round x 1
Other Input/Output
Genlock In HD (1.5 G) /3G-SDI, 0.8 V[p-p], 75 Ω
TC In/Out BNC x 1, Input/Output switching Input: 0.5 V [p-p] to 8 V [p-p], 10 kΩ Output: 2.0 V [p-p] ± 0.5 V[p-p], low impedance
DC In XLR x 1, 4-pin, DC 12 V (DC 11.0 V - 17.0 V)
DC Out/RS 4-pin, DC 12 V (DC 11.0 V - 17.0 V), maximum output current 1.0 A
DC Out 2-pin, DC12 V (DC 11.0 V - 17.0 V), maximum output current 1.0 A
Lens/Grip 12-pin
LAN 100BASE-TX/10BASE-T
USB (Device) USB2.0 devices : Type B connector, 4-pin
USB (Host) USB2.0 host : Type A connector, 4-pin
Control Panel 20-pin, control panel contact terminals
EF Mounting Contact 8-pin
Display Panel LCD, 3.5-type QHD color monitor, approx. 1.56 million dots
Note2 *1: Figures are for continuous recording as one clips. Depending on the number or clips, the overall recording time may be shorter than the above. *2: ProRes is licensed from Apple Inc. Apple ProRes codec is under license from Atomos. Atomos is a trademark and copyright of Atomos Global Pty. Ltd. *3: Reference value for continuous recording. The recording the may differ depending on the scene or the number of clips.