OLIMPIYAT ARŞIVININ CANLANDIRILMASINA YARDIMCI ÜRÜNLER

Panasonic'in İsviçre, Lausanne'daki Olimpiyat Müzesine katkısı

Tüm ürün yelpazesi, müzeyi ziyaretçiler için çok cazip bir yer haline getirmemizi sağladı

IOC müzesindeki en iyi 10 eser

10) Son yüzyıl boyunca her Olimpiyat Oyunu için Olimpiyat meşalesi
9) 1984 yılında LA’de kadınlar 400m engelli yarışı şampiyonu Nawal El Moutawakel’in giydiği eşofman
8) 1981 Baden-Baden Kongresine katılanların isimleri ve imzaları ile birlikte çerçeveli bir posteri
7) 2008 yılında Pekin’deki Açılış Töreninde kullanılan ‘Konfüçyüs kostümü’
6) 1972 yılında Münih’teki ilk Olimpiyat Oyunları maskotu Waldi
5) Üç kere Olimpiyat şampiyonu olan Jean-Claude Killy’ye ait kayak ekipmanı.
4) 2010 Vancouver Olimpiyat Oyunları için yapılan Olimpiyat heykeli
3) Tarihi 1896 yılına dayanan isimsiz bir kazanan belgesi
2) Pierre de Coubertin’e ait bir eskrim maskesi
1) 1914 yılına ait "İlk" Olimpiyat bayrağı

Tutkunun yansıtılması

Yenilenen müzenin merkezinde, Olimpiyat anılarını, ünlü Olimpiyatçıları ve efsanevi Olimpiyat anlarını içeren 180°lik bir video duvarı yer alıyor. Vuruş ritmine ayarlı video anlık bir etki yapıyor ve kusursuz bir sinematik deneyim sunmak için edge blending ve geometrik hizalama yazılımı ile kusursuz şekilde hizalanan beş adet Panasonic projektörü kullanıyor.

Müzenin müdürü Frederique Jamolli, “Ziyaretçiler müzeye geldiklerinde, çoğunun Olimpiyat Oyunları sırasında stadyumlarda yaşanan rekabet duygularını yeniden yaşamak istediklerini düşünüyorum.”
“Bu farklı ekranlarla oluşturabildiğimiz sabit ve hareketli görüntüler, olumlu mesajlar ve güzel bir ortam oluşturmada kesinlikle çok önemli  diyor. Mesleki terminolojimizde biz bunu ‘Müthiş Etki’ olarak adlandırıyoruz.”

Dünyanın en büyük Olimpiyat arşivinin canlandırılmasına yardımcı

Cenevre Gölü’ne bakan ve binlerce atletin spor umudunu temsil eden IOC müzesi, 20 yıldır çok sevilen bir turistik yer durumundadır.

Müze, kapılarını açtıktan 18 yıl sonra ilk defa olarak 2011 yılında, mevcut binanın kapsamlı şekilde yenilenmesi amacıyla geçici bir yere taşındı. IOC bakımından yaşanan zorluk, akıllı telefonlar, YouTube ve çoklu duyusal deneyimlere alışık olan yeni nesil için müzeye gitmenin nasıl çekici hale getirileceğiydi.

İki yıl sonra ortaya en son teknolojik yenilikleri ve yeni temalı bir ‘müzeye yönelik grafik’ yaklaşımı kullanılarak tümüyle yeniden tasarlanmış bir müze çıktı. Olimpiyat idealleri müzenin temasını oluşturmaya devam ediyor, ancak şimdi etkileşimli ekranlar ve videolar kullanılarak canlandırılıyor.

Panasonic’e ait ses-görüntü teknolojisi ile çalışmaktadır

Panasonic, projektörler, güvenlik ekipmanı çözümleri ve profesyonel dijital ekranları içeren 150’den fazla ürün sunmuştur. Yeni müze ses-görüntü, multimedya ve diğer konuşma ortamlarına ek olarak 1.500’den fazla sergilenen eseri içermektedir. Bu, Olimpiyat Oyunları bakımından dünyadaki en büyük arşivdir ve her yıl 200.000’den fazla ziyaretçi çeken, Lausanne’nın en önemli turistik alanlarından biridir.

Tutkunun paylaşılması

Panasonic’in Olimpiyat Oyunlarına yönelik sağlam düşünce yapısı, Olimpiyat Oyunlarındaki her anın heyecanının yaşanmasına yardımcı olmayı, Olimpiyat Oyunları tutkusunu her seyirciye ve taraftara iletmeyi amaçlayan “Tutkunun Paylaşılması"dır, böylece sporcular ve seyirciler Olimpiyat Oyunlarının atmosferini benzer şekilde paylaşabilirler.

Panasonic’e ait en son teknoloji ürünü AV ekipmanının uygulanması, en son etkileşim ve multimedya teknolojisi ile mümkün kılınan, ziyaretçiler için bilgi ve duyguları barındıran eksiksiz bir dünya yaratarak Olimpiyat Oyunları mirasını tamamlayacaktır.

Olimpiyat Müzesinin yenilenmesi, gerçek bir ‘Olimpiyat Oyunları Kampüsü’ oluşturma tutkusunu yansıtıyor. Ziyaretçiler, Olimpiyat Hareketinin bugünkü haline gelmesine katkıda bulunan tarihin, mirasın, hayallerin, yarışların ve değerlerin arasına dalmaya davet ediliyorlar.

IOC Müzesindeki en iyi 10 eser

Bu farklı ekranlarla oluşturabildiğimiz sabit ve hareketli görüntüler, olumlu mesajlar ve güzel bir ortam oluşturmada kesinlikle çok önemli. Mesleki terminolojimizde biz bunu ‘Müthiş Etki’ olarak adlandırıyoruz.

Frederique Jamolli, Müze Müdürü 

Oyunların görüntülenmesi

Olimpik Dünyanın Haritalandırılması

3000m2’lik alana yayılan müze, üç katta üç ayrı tema halinde ayrılmış durumda: Olimpiyat Dünyası, Olimpiyat Oyunları ve Olimpiyat Ruhu. Ziyaretçilere anılarını hatırlatan görüntülerin gösterilmesi, 42 – 55” aralığında değişen 27 adet düz panel LCD ekran yardımıyla gerçekleşiyor.

Dijital haritalandırma özelliğini kullanan Panasonic, hareketli ve sabit görüntüleri birleştirebiliyor, tekli eserleri ayırabiliyor ve hareketli bir video duvarında gösterebiliyor.  Bu, sadece ziyaretçilerin deneyimlerinin görüntülerdeki parlamadan etkilenmiyor olmaları bakımından değil, aynı zamanda orijinal resimlerin sabit bir ışık kaynağından korunmaları bakımından da önemli bir özellik.

Güvenli bir gelecek

Müzenin ve 1.500 adet varlığının korunması için esas olan, CCTV ve müze içindeki güvenlik donanımıdır.
Panasonic, güvenlik ve video kayıt sistemlerine yönelik olarak piyasadaki en büyük ürün yelpazelerinden birini sunması bakımından, gözetleme sistemlerinde lider konumdadır.  IP, analog ve hibrid gözetleme çözümlerine yönelik ürün yelpazemizle, müzenin özel ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayan özel bir sistemin tasarlanmasına ve uygulanmasına yardımcı olduk.

Geleceğin müzesinin yaratılması

“Panasonic'in sergilerin temeline katkısı, hem güzel bir atmosfer oluşturmak; hem de günümüzün müzesinden geleceğin müzesine değerli bir ziyaret oluşturmada oldukça önemli bir yer tutuyor.

Francis Gabet, Müze Müdürü

Kalıcı bir ortaklık

Şubat 2014'te, Uluslararası Olimpiyat Komitesi (IOC), Dünya Çapında TOP ortaklığını 2024 yılına kadar uzatmak üzere Panasonic ile bir anlaşmaya vardıklarını duyurdu. Panasonic, IOC’nin 1985 yılında başlayan global sponsorluk programından itibaren dünya çapında olimpiyat ortağı olmuştur ve 2024 yılına kadar geçerli olan bir anlaşma imzalayan ilk ortaktır.

Müze Müdürü Francis Gabet, “Panasonic ile olan ortaklığımız yeni değil. Müzenin başlangıcına kadar dayanıyor. Birlikte ilk müzeyi oluşturduğumuz 20 yıldan fazladır iş ortağıyız. Bu ortaklık çok sağlam bir hale geldi. Olimpiyat dünyasında olduğunuzda, mümkün olan en iyi deneyimi sağlamak için en iyisiyle çalışmalı ve en iyisiyle görüşmelisiniz.”

 

“Panasonic, bize sadece yüksek kalitede materyal sunmakla kalmadı, aynı zamanda çok çeşitli materyal de sağladı. Bu materyaller farklı ortamları, içerik sunmada farklı yöntemleri sağladı ve şunu da söylemeliyim ki tüm ürün yelpazesi, müzeyi ziyaretçiler için çok daha cazip bir yer haline getirmemizi sağladı’ diyor.”