Projektörler tugayı toprak askerleri destekliyor - Visual System Solutions | Panasonic Business

PROJEKTÖRLER TUGAYI TOPRAK ASKERLERI DESTEKLIYOR

National Museums Liverpool, bu kaçırılmaması gereken sergisiyle bütünleştirdiği Panasonic projeksiyon teknolojisinin yardımıyla toprak askerlerin hikâyesini anlatıyor.

Bu kadar yüksek kaliteli bir teknolojiyi asgari bakımla kullanabilmemiz muhteşem, ayrıca oldukça güvenilir ve sergi için ihtiyaç duyduğumuz hizmet seviyesini sağlayabiliyor.

Fiona Philpott, National Museums Liverpool Sergi Direktörü

Client – National Museums Liverpool
Location – Liverpool, Birleşik Krallık
Sağlanan Ürünler – PT-RZ970, PT-RZ670
Zorluk

Sergi boyunca ziyaretçi deneyimine pek engel oluşturmadan toprak askerlerin hikâyesini anlatabilecek kaliteli ve güvenilir projektörler kurmak.

Çözüm

Sergi boyunca tarihi eserlerle birlikte toprak askerlerin hikâyesini anlatacak sürükleyici bir projeksiyon deneyimi yaratmak için 8 x PT-RZ970 ve 5 x PT-RZ670 lazer projektörlerinin kurulumu.


National Museums Liverpool, İngiltere’de Londra dışındaki en çok ziyaret edilen bazı müzelerin de aralarında bulunduğu sekiz mekândan oluşuyor. Her yıl yaklaşık 3 milyon ziyaretçi çeken National Museums Liverpool’un koleksiyonları, Avrupa’daki en önemli ve en çok çeşitlilik içeren koleksiyonları arasında.  

World Museum, National Museums Liverpool tarafından işletilen müze ve galerilerin en eskisi ve yaşam bilimleri, yer bilimleri ve dünyanın dört bir yanındaki insan kültürlerine ilişkin koleksiyonlar ve sergiler içeriyor; bu sergilerin sonuncusunda, 28 Ekim 2018 tarihine kadar açık olacak Çin’in İlk İmparatoru ve Toprak Askerleri sergisindeki meşhur toprak askerlere yer veriliyor.

Gerçek boyutlu toprak askerlerden oluşan bir yer altı ordusu, ortadan kaybolmuş bir imparatorluğun gizemleri 1974 yılında şans eseri keşfedilinceye kadar 2000 yılı aşkın bir süre Çin’in İlk İmparatoru Quin Shi Huang’ın mezarını korudu.

Kaçırılmaması gereken bu sergi, Çin tarihinin yaklaşık 1000 yılını kapsıyor; National Museums Liverpool da Panasonic projeksiyon teknolojisinin yardımıyla eserlere hayat katarak serginin hikâye anlatma becerisini başarıyla geliştirmiş.

Liverpool’da görsel işitsel ekipmanlar kiralama hizmeti sunan Adlib, National Museums Liverpool’a teklif sunan birçok teknik ortaktan biriydi. Küçüklü büyüklü pek çok müşteriyle çalışan Adlib, Birleşik Krallık’ta faaliyet gösteren en köklü teknik prodüksiyon şirketlerinden biri; profesyonel ses, ışık ve video ekipmanlarının kiralanmasında, satışında ve kurulumunda uzman olarak biliniyor.

Adlib’in sergiye katılımını onaylayan heyette yer alan National Museums Liverpool Sergi Direktörü Fiona Philpott, “Teknolojinin sorun çıkarması en büyük endişelerimizden biriydi çünkü projeksiyonlar ziyaretçi deneyiminin çok önemli bir parçası. Bizi en çok etkileyen şey, Adlib’in her şeyi uzaktan yönetebilmesiydi. Ama aynı zamanda da yalnızca birkaç dakika uzağımızdalar, yani gerektiğinde yarım saat içinde yanımızda olmayı garanti edebiliyorlardı,” diyor.

Adlib’de Video ve Özel Projeler Yöneticisi olan Tom Edwards ise “Panasonic ile birlikte çalışmak, ister portre montajı ister farklı lensler veya aynalar olsun her durumda devreye sokabileceğimiz bir ürün çeşitliliğine sahip olabilmek bize yepyeni bir yaratıcı sürecinin kapılarını aralıyor,” diyor.

Adlib, Çin’in İlk İmparatoru ve Toprak Askerler sergisi için sürükleyici bir deneyim yaratmak üzere National Museums Liverpool tarafından listeye alınan Draw&Code ile yakından çalıştı. Yansıtılan arttırılmış gerçeklik (AR), el çizimi animasyonlar ve sanal gerçeklik (VR)  görselleştirme tekniklerinin hepsinin kullanılması, bu başarılı kültür etkinliğinin en önemli parçalarından birini oluşturuyor.

Draw&Code Kreatif Direktörü Andy Cooper, “Draw&Code olarak gerçekten muhteşem bir şey yapmak, insanların hayal güçlerini harekete geçirip onlarda o merak duygusunu uyandırabilmek istedik. Adlib ile çalışmak, bu fikirleri bir araya getirmek üzere kat ettiğimiz inanılmaz mesafeler ve Panasonic donanımlarının bize sunduğu yaratıcılık özgürlüğü, mümkün olabileceğini düşünmediğim büyülü başarılara imza atmamızı sağladı, dedi.”

PT-RZ970 Çin tarihine giriş bölümünü yansıtıyor

Toprak Askerlerin arkasında geriden projeksiyon kullanımı

İmparatorlar Anıtındaki projeksiyon


Toprak askerlerin hikâyesini anlatan bu sürükleyici sunumun bu kadar çok ziyaretçinin dikkatini çekmesi, Panasonic’in lazer projektörleri yardımıyla mümkün oldu. Kaçırılmaması gereken bu sergiyi renklendirmek için iki projektör modeli kuruldu; 8 x RZ970 ve 5 x RZ670. Yoğun kullanım ve uzun süreli parlaklık için tasarlanmış bu projektörler, müze ve sergi uygulamaları için ideal.

Adlib Sistem Entegratörü Andrew Watts, “Askerlerin arkasında kalan geniş ekranla ilgili en önemli zorluklardan biri, önden projeksiyon için yeterli alanın olmamasıydı; en azından hemen göze çarpmayacak bir önden projeksiyon için. Ofsetten ise geriden projeksiyon için yer kalmayacak gibi görünüyordu,” diyor.

Bunu çözmek için Panasonic’in aynalı lensleri kullanıldı; bu yöntem, geriden projeksiyon için kazanılması gereken mesafeyi büyük ölçüde azalttı. Lensler ekrana ofset konumunda yerleştirildi, böylece görüntüyü hepsi farklı açılardan yansıtarak ekranı doldurdu.

Projektörlerin tipik bir şekilde yatay konumda değil, dikey bir yönde yerleştirilmesi gerekiyordu, bu da Adlib’in istenen görüntüye son derece kısa bir mesafeden erişebilmesini sağladı.


Andrew Watts sözlerine şunları da ekledi: “Teoride bulduğumuz çözüm oldukça basit bir çözümdü. Teknik olarak ise görüntünün iyi görünmesini sağlamak için hizalamayı yapmak gerçekten zordu ama sonuca ulaşabilmek için aynalı lensleri kullanabilmek gerçekten muhteşemdi.”

Lazer tabanlı projektörlerin olması, bunların dikey konumda yerleştirilmesi; spesifikasyonların değişmemesi, maliyetin veya çalışma süresinin değişmemesi demek çünkü projektörler herhangi bir yönde ve herhangi bir açıda çalıştırılabilmek üzere tasarlandı.

“Panasonic donanımlarının bize sunduğu yaratıcılık özgürlüğü, büyülü başarılara imza atmamızı sağladı.”

‘Güvenilirlik‘ faktörü, Adlib’in National Museums Liverpool’a tekliflerinde neden bu kadar başarılı olduklarının önemli unsurlarından biri. Müzenin en büyük endişelerinden biri, entegratörlerin projektörlerin bakımını yapmak için ihtiyaç duyacakları erişimi sağlamaktı. Projektörler eserlerin etrafına entegre edildiğinden ve burası son derece hassas bir alan olduğundan entegratörlerin projektörlere erişim sağlama ihtiyacını en aza indirmek istediler.


“Değiştirilmesi gereken bir filtre veya lambanın olmaması, entegratörlerin projektörleri yerleştirmesi ve onları olduğu gibi bırakmaları anlamına geliyordu. Bu konuda kalite güvencesine ilişkin bir diğer önemli nokta da projektörlerin serginin ilk gününde de son gününde de aynı parlaklığa erişebilecek olması” diyor Andrew Watts.

Ortalama bir günde müzeye sergiyi görmek için yaklaşık 2000 kişi geliyor, dolayısıyla doğru teknolojiyi seçmenin yolu, serginin ilk gününden itibaren dokuz ay boyunca herkesin ziyaretçi deneyimini göz önünde bulundurmaktı.

Tom Edwards’ın sözleriyle, “Sergi ilk açıldığında insanların sergi hakkında neler söylediğine bakmak için internete girdim. Herkes sergi hakkında konuşuyordu ama kimsenin AV teknolojisinden bahsetmemesi beni başta hayal kırıklığına uğrattı – ama biraz düşününce bunun aslında alabileceğimiz en büyük övgü olduğunu anladım çünkü teknoloji ziyaretçilerin muhteşem eserleri deneyimlemesinin önüne geçmemişti, biz de en baştan beri bunu başarmaya çalışıyorduk.” 

Çin’in İlk İmparatoru ve Toprak Askerleri sergisine liverpoolmuseums.org.uk/warriors adresinden bilet ayırtabilirsiniz.


Projektörler tugayı toprak askerleri destekliyor