SNCF için bir yükseltme

Paris Saint-Lazare tren istasyonu operasyon merkezi Panasonic LF serisi ekranlar ve FZ-G1 Toughpad ile önemli bir değişikliğe gidiyor.

Scroll down

2013'ün sonunda SNCF Transilien Operasyon Merkezi ve Trafik Yönetim Operasyon Merkezi'nin paylaştığı kontrol odalarından birini yenilemeyi planlıyordu.

Transilien Operasyon Merkezi sekiz saatlik vardiyalar halinde çalışan 85 personelden ve sürekli vardiya işi yapan 19 kişilik bir ekipten oluşuyor. Trenler gece 01:00'e kadar çalışıyor ve ilk tren saat 04:00'te hareket ediyor; bu da bakım işi için yalnızca üç saatlik bir zaman olduğu anlamına geliyor.

Trenlerin 27 saniyede bir hareket ettiği (Avrupa rekoru) ve haftada beş olay ve üç ciddi kazanın görüldüğü bir istasyondaki hareketleri takip edebilmek için özellikle kontrol alanlarındaki yenilikler olmak üzere L, A ve J hatlarını çalıştıran Transilien Operasyon Merkezi ve Trafik Yönetim Operasyon Merkezi'nin işi önemli ölçüde iyileşti.

Sorun

Herhangi bir ağ kesintisi durumunda SNCF kontrol odasında yer alan ekranlarda her hat ile ilgili bilgilerin görüntülenmeye devam etmesini istiyor. Görüntülenecek bilgilerin farklı video kaynaklarından geldiği düşünülürse çözümün görüntü girişlerini işleyebilmesi ve herhangi bir ekranda görüntüleyebilmesi gerekiyor. Aynı bilgilerin kontrol odasının yanındaki kriz odasında da aynı şekilde görüntülenmesi gerekiyor.

Burada ise amaç, bilgilere gerçek zamanlı ulaşma olanağının iyileştirilmesini ve tüm ağın kapsamlı ve analitik görünümünü sağlarken bir kaynaktan diğerine anında geçiş olanağına sahip olmaktır.

Sonuç olarak mümkün olduğunca hızlı ve doğru kararlar almak üzere daha iyi koordinasyon sağlamak ve buna bağlı olarak istasyonun daha emniyetli şekilde çalıştırılması amaçlanıyor.

Panasonic'in Seçilmesi

Ocak 2014'te Transilien Operasyon Merkezi'ne Müdür Yardımcısı olarak katılan Fabrice Romagne, Büyük Paris bölgesinin toplu taşıma yetkili mercisi STIF ile anlaşarak operasyon merkezinin yenilenme çalışmalarını başlattı. Ölçüm sınaması gerçekleştirildikten sonra SNCF Panasonic Solutions tarafından verilen teklifi kabul etti.

Fabrice Romagne, “Ekipmanlar ve ilgili hizmetler açısından teknik gereksinimlerin tamamını karşılıyordu. Projenin tamamı için yalnızca bir iletişim noktası olması da kararın alınmasında etkili oldu," diye açıklıyor.

"Tepki hızının iyileştirilmesi açısından yeni iş istasyonları, yeni BT araçları ve paylaşılan uygulamalar büyük önem taşıyordu. Kontrol odasının düzeni herkesin ekranları aynı anda görebilmesini sağlamalı, tüm istasyonların genel durumunun görülebilmesi için farklı ekranlardan alınan bilgiler ekranlara yansıtılmalıydı."

Çözüm

Panasonic'in önerdiği çözümde, kontrol odası için 55 inçlik 16:9 en-boy oranına sahip, yansıma engelleyici yedi adet profesyonel TH-55LF6W edge LED aydınlatmalı LCD ekran ile kriz odasının dijital görüntü ekran duvarı olarak yerleştirilmek üzere dört adet aynı tip TH-47LF6W 47 inç ekran yer alıyordu.

Birden çok video girişini görüntülemek ve full HD görüntü çözünürlüğü sağlamak üzere her şey 16 yuvalı Çoklu Pencere İşlemcisi ET-MWP100G'ye bağlandı.

Mobil kontrollerin kullanımını kolaylaştırmak üzere kullanıcı arayüzü, özel WI-FI bağlantısı ile Çoklu Pencere İşlemcisine bağlanan bir dayanıklı Toughpad FZ-G1 üzerinde çalıştırılıyor.

Dahası kriz odası, kriz yönetiminde ve durum raporlarının oluşturulması için ortak bir araç olarak kullanılmak, müdahale planlarını açıklamak ve paylaşmak üzere 65 inç etkileşimli Panasonic TH-65LFB70 ekran ile donatıldı.

SNCF operasyonları kesintiye uğratan ve son derece kısıtlı bir ortamda üretkenliği olumsuz etkileyen sayısız olayla başa çıkmak zorunda kalıyor. Günde 24 saat, haftada 7 gün gözetleme operasyonlarını gerçekleştirilen Bölge Operasyon Yöneticisi, Bölge Altyapı Yöneticisi ve Bölge Trafik Yöneticisi işlerini yeni kontrol odası cihazları sayesinde kolayca yürütüyor.

Fabrice Romagne, “Bir kriz anında tüm bekletme sürecini yönetmeleri, açıklamalar ve kamera görüntüleri ile ayrıntılı bilgiler sağlaması ve sahada durumu yönetmesi gereken Yerel Olay Yöneticisi dahil olmak üzere çeşitli kişilerle birlikte operasyonları koordine etmeleri gerekiyor…” diye ekliyor.

Bu nedenle operasyon zincirinin tamamında bilginin dağıtılması ve paylaşılması kritik önem taşıyor. Ardından Bilgi ve Ulaşım Planı Yöneticisi diğer departmanlar tarafından iletilen tüm olanakları kullanarak planın yeniden düzenlemesini inceliyor ve en iyi yanıt süresine ulaşabilmek için önceki deneyimlerle ilgili geri bildirimlere dayanan, önceden hazırlanmış senaryolardan faydalanıyor.

Avantajları

Fabrice Romagne, “Bu düzen 2 yıldır mükemmel şekilde çalışıyor ve Panasonic ekipleri son derece ilgili olmalarının yanında ihtiyaçlarımızı son derece net anlıyor," diye ekliyor. 

"Projenin insan boyutu son derece önemliydi ve tüm süreçte destek aldık. Hedefimiz, teknik gelişmeleri yakından takip eden ve sahadan alınan geri bildirimleri alan öncü bir istasyon olmak.

"Ekipmanların modernleştirilmesi trafik kontrolünün iyileştirilmesine, doğrulanan bilgilerin neredeyse gerçek zamanlı olarak edinilmesine ve hepsinin sonucunda yolcu memnuniyetinin sağlanmasına yardımcı oluyor.” dedi.

Read more insights…

Sorry there was an error...
The files you selected could not be downloaded as they do not exist.

You selected items.
Continue to select additional items or download selected items together as a zip file.

You selected 1 item.
Continue to select additional items or download the selected item directly.

Download selected file