• TEKNOLOJİ ODAKLI DENEYİMLER

Teknoloji odaklı deneyimler eğlence pazarının yeni yüzü mü?

Yazan: Ben Moors, Proje satış yöneticisi Benelux, Görsel çözümler

Etkileşimli bir ışık, ses ve görüntü dünyasının içerisine dalabilirseniz hikayeyi kendi okuduğunuzdan veya oluşturduğunuzdan daha fazla hatırlamanız muhtemeldir. “Eğlence deneyimi” pazarı hızla büyüyor. Özellikle artık maddi eşyalara ilgi duymayan milenyum nesli, paralarını harcayabilecekleri deneyimler arıyor. Ancak teknoloji eğlence sektöründe nasıl kullanılmaktadır? Bu deneyimler ziyaretçilerin ilgisini çekmeye daha ne kadar devam edebilir?

Teknolojinin sürükleyici bir ortam yaratmaya yönelik entegrasyonu, eğlence sahasına yeni bir şey getirdi. Artık pasif deneyimlerden memnun kalmayan izleyiciler, 4D filmler izlemek, sanal simülasyon deneyimini yaşamak ve artırılmış gerçeklik oyunları oynamak istemektedir. Mütevazı bir mutfak mağazasına yaptığınız bir gezi, artık kendi evinizin ve gelecekteki mutfağınızın VR turu ile tamamlanıyor.

Bunun gibi teknolojik yenilikler, katma değer sunan benzersiz bir ortam yaratmaktadır. Mobil veya hatta gerçek ölçülerde holografik projeksiyonlar da dahil, her türlü yeni formda içerik sunulabiliyor. Ayrıca, bu tür yenilikçi gösteriler oluşturmak beş yıl öncesine göre çok daha basit olduğundan, üretim maliyetleri keskin bir şekilde düşmüştür ve kalite her gün artmakta, daha küçük kuruluşlar için daha erişilebilir hale gelmekte ve ardından ana akım pazarın bir parçası olmaktadır.

Pazar nasıl değişiyor?

2017 yılında Panasonic, ziyaretçilere ünlü Belçikalı çizgi film karakterlerini yeniden tanıtmak üzere teknoloji odaklı bir deneyim oluşturmak için Antwerp’teki Comics Station eğlence parkına destek oldu. Comics Station ziyaretçileri için interaktif bir yürüyüş deneyimi oluşturmak amacıyla 90 ekran ve 20 lazer projektör kurdu. Bu gelişmeler, büyük ölçekli tema parkları ile rekabet etmeyi zor bulabilecek olan daha az ziyaretçiye sahip cazibe merkezlerine yeni bir soluk getirebilir. 

Teknoloji odaklı deneyimler, dijital bir çağda genç zihinleri kültüre ve tarihe dahil etmekte zorlanan müzeler için de faydalıdır. Örneğin, Hollanda, Amsterdam’daki Rijksmuseum, müzenin multimedya gezisindeki uygulamalar aracılığıyla ziyaretçilerine yirmi eseri tanıtıyor. Kısa filmler ve müzisyenlerle röportajlar ziyaretçiler için eserleri canlandırmak üzere kullanılıyor. Çevrimiçi olarak indirilebilecek 275.000 eser bulunuyor ve Rijksmuseum dünya çapında bir milyon öğenin tamamını bu şekilde ziyarete açmayı umuyor; böylece ziyaretçiler Rijksmuseum ile tamamen yeni bir yöntemle temas kurabilecek ve onları yakından görebilecek. Sonuç olarak, Rijksmuseum’a gelen ziyaretçi sayıları sürekli olarak artmakta ve yılda iki milyonu aşmaktadır.

Görsel deneyim ekonomisi büyük bir iş koludur, ekonomistler teknoloji odaklı deneyimlerin daha da geliştirilmesi için milyarlarca Euro harcanacağını tahmin etmektedir. Perakende mağazalardan otomobil üreticilerine kadar herkes bir şeyler teklif etmektedir ve şirketler rekabet gücünü korumak için müşterilere yeni bir şeyler sunmak istedikçe bunun daha da yaygınlaşacağını bekliyoruz.

Bu deneyimleri nasıl yaratırız?

Birçok kuruluş için, gündelik hizmet verme işine teknoloji odaklı bir görsel deneyim dahil etmek yeni bir faaliyettir. Başarılı bir deneyim formülü için şu malzemeler gerekir: görseller, yayın, telekomünikasyon, ışık, ses ve tasarım.

Deneyimi oluşturmak için kullanılan ekipman güvenilir ve eldeki işe uygun olmalıdır. 20.000 saate kadar bakım gerektirmeyen çalışan Panasonic projektörler ve ekranlar deneyime dayalı gösterileri uygulama riskini ortadan kaldırır.

Hedef pazara uygun olmasının yanı sıra, deneyimler iyi tasarlanmalı ve enine boyuna düşünülmelidir. Bu, teknolojik ortamın eksiksiz tasarımını kapsayan bir uzmanlık gerektirir. Çeşitli araç ve teknolojilerin ayrışması, yüksek güvenilmezlik seviyesine sahip olan zor bir yapıya yol açar. Bu, gerçek bir başarısızlık riski ve buna bağlı para ve itibar kaybı ile ilgili maliyetler anlamına gelir.

Teknoloji odaklı deneyimler başka nerede yer alabilir?

Öğrenme deneyimi, hem eğitimde hem de işte öğrencileri ve çalışanları daha fazla dahil etmek ve bilgi almalarını artırmak için teknolojiye dayalı deneyimler kullanılarak zenginleştirilebilir. Araştırmalar, deneyim sağlamanın değerini vurgulayarak aktif öğrenmeyle pasif katılıma göre daha fazla şey öğrendiğimizi göstermektedir. Dijital öğrenme gerçeği takviye edebilir ve bazı durumlarda gerçeğin yerini alabilir. Holografik projeksiyon, eğitime giriş yolunu oluşturan en yeni gelişmelerden biridir. Hologramlar, projeksiyon kullanarak farklı küresel konumlarda izlenen, uzak bir stüdyodan alınan bir kamera yayını kullanılarak oluşturulur. Konuşmacılar bir kamera bağlantısı üzerinden sanki aynı odadaymış gibi gerçek zamanlı olarak katılımcılarla etkileşimde bulunma, tepkileri yanıtlama ve soruları cevaplama imkanı bulmaktadır. Maliyet tasarrufunun dışında, etkinlik deneyimini önemli ölçüde iyileştirmiştir ve hem konuşmacının hem de izleyicinin bir video konferans bağlantısı yoluyla yapamayacakları şekilde katılmalarını sağlamaktadır.

Teknoloji odaklı deneyimlerin geleceği, kalite arttıkça ve maliyetler düştükçe büyümeye hazır görünmektedir. Bir müze veya eğlence parkında yaşanan sürükleyici bir deneyim, bir Wi-Fi bağlantısı ya da mobil bilet kadar her yerde hazır ve nazır olabilecek mi?

Panasonic teknik incelemesi Teknoloji odaklı deneyimler kuruluşların ilerlemesine nasıl yardım edebilir şimdi https://business.panasonic.com.tr/visual-system/whitepapers bağlantısından indirilebilir.