• Toyota, Panasonic ekranlar yardımıyla yeni dijital perakende konseptini showroomlara getiriyor

Toyota, Panasonic ekranlar yardımıyla yeni dijital perakende konseptini showroomlara getiriyor

Avrupa çapında 4000'den fazla Panasonic ekran, 2000'in üzerinde Toyota showroomuna gönderildi

Son on yılda, araba satın alma süreci bir değişime uğradı; dolayısıyla showroomların rolü de değişti. 

İnternet sayesinde artık her zamankinden daha fazla bilgi sahibi olan müşteriler, günümüzde showroomlara tamamen bilgili bir şekilde gelerek, yalnızca nihai kararlarını vermeden önce bir uzmandan son detayları öğreniyorlar. Toyota'da durum bu şekilde.

Toyota Motor Europe şirketinde Ağ Geliştirme Müdürü olarak görev yapan Kirsten Raman, bu durumu şöyle ifade ediyor: "Uzun bir süre boyunca, Toyota'nın piyasa lideri bir showroom konseptine ve güçlü müşteri hizmetlerine sahip olduğu düşünüldü. Bunun büyük bir bölümü doğru olsa da, müşterilerimizin yaşadığı dijital çağı yakalamak için fiziksel perakende ortamımızın yenilenmesi gerektiğini düşündük. Bunun için de showroom personelimiz için en uygun role yönelik düşünceyle ve dijitalizasyonla bir ilişki kurma işinin nasıl yapılacağına dair bir değerlendirme gerekti. Müşteri yolculuklarının tamamı boyunca müşterilerimizi izleyerek onlar için daha sürükleyici perakende deneyimleri oluşturmak ve bunları müşterilerimize sunmak istiyorsak, Fiziksel, Beşeri ve Dijital temas noktaları showroomlarımızda bir bütün olarak düşünülmelidir. 

 

Sürükleyici dijital deneyim

Toyota, bu showroom deneyimini yaratmak için dijital hususları devreye aldı. İlk olarak, dijital ürünlerin teknik özellik stantları, showroomlardaki göz alıcı ürünlerin yanına yerleştirildi, ki bu göz alıcı ürünler de çoğunlukla yeni lanse edilen modellerdi. Bu stantlar, müşteriler showroomu kendi istedikleri hızda gezebiliyorlar. İkinci olarak, satış görevlilerinin tabletlerine, ideal arabayı müşteriyle birlikte yapılandırabilecekleri ve ilgili ürün ve teknoloji videolarına bakabilecekleri özel bir uygulama yüklendi. Bu uygulama öyle bir şekilde ayarlanmıştır ki, müşteriyle konuşma sırasında, gerektiğinde tabletin içeriği showroomda bulunan birkaç totem TV istasyonundan birine yansıtılabilir.

Kirsten Raman, sözlerine şöyle devam ediyor: "Satış görevlilerimizin tabletlerinde bulunan uygulama ile birlikte bu Totem TVler, dijital konseptimizin temel unsuru. Ekranlar satış görevlileri tarafından kullanılmıyorken, dijital işaretler için; Toyota'nın ürün gamına ve hizmetlerine yönelik olarak merkezi şekilde ayarlanmış oynatma listelerinden video içeriği yayımlamak amacıyla kullanılıyorlar.

 

Yüksek parlaklık ve güçlü yerel ağlar

Toyota, bu totem TVlerdeki ekranlar için, daha yüksek parlaklık elde etmek amacıyla Panasonic'in LFE serisinin 32, 42 ,43 ve 65 inçlik ekranlarını kullanmayı tercih etti. Toyota'nın Panasonic ekran serisini seçmesinin asıl nedenlerinden bir tanesi, özellikle müşterilere canlı görüntüler sunabilen ekranların yüksek çözünürlük ve parlaklık düzeyleri konusunda sunduğu kaliteydi.

Kirsten Raman, bu durumu şöyle açıklıyor: "Bunun yanı sıra, yeni showroom konseptimizi kuracağımız tüm ülkelerde Panasonic'in güçlü bir distribütör ağına sahip olduğunu biliyorduk. Panasonic, her şeyi zamanında yapmak için gereken lojistik bilgisine ve yerel kişilere sahipti. Bu, özellikle de bunlar gibi büyük ölçekli projelerde bir avantaj sağlıyor; zira Avrupa çapındaki 28 ülkede bulunan yaklaşık 2.100 showroomdan bahsediyoruz. Lansmanın zamanında ve tamamen sorunsuz bir şekilde tamamlanacağının garantisini kesin bir biçimde verdiği için, hizmet bileşeni bizim için elzem bir unsurdu.

Avrupa lansmanı 2015 yılında başladı ve İtalya ve Fransa gibi tüm majör pazarların yanı sıra, Kazakistan ve İsrail gibi ülkeleri de kapsayarak 2017 yılına kadar tamamlanması bekleniyor. Lansman iki aşamalı olarak gerçekleştiriliyor. 2.200 Panasonic ekrandan oluşan ilk aşama 2014 yılında başladı ve 2015 yılının sonunda tamamlandı.

Kirsten Raman, bu duruma şöyle bir açıklama getiriyor: "Lansmanı iki aşama şeklinde yapmamızın esas sebebi yeni Toyota Aygo'nun piyasaya sürülmesiydi. Bu arabanın çok fazla özelleştirme fırsatı sunması nedeniyle, ağın dijital ve sürükleyici bir şekilde sunulabilmesi gerekiyordu. Yeni showroom konseptini Avrupa'nın her yerinde aynı anda lanse etmek istiyorduk; dolayısıyla da Panasonic'in farklı ülkelerde ve Aygo'nun lansmanı sırasındaki yerel showroomlarda bu lansmana yardımcı olacak gerekli ekranları temin ve teslim edebilmesi bizi mutlu etti. Diğer ekranlar da şu anda lanse ediliyor ve süreç 2017 yılında tamamlanmış olacak."

 

Müşteri deneyiminin iyileştirilmesi

Bu yeni ekranların devreye alınmasıyla, Toyota showroom konsepti yeni çağa hazır. Daha da önemlisi, Toyota, müşteriler showrooma geldiğinde onları bir yolculuğa çıkarabiliyor. Sonuç olarak da müşterilerle daha yakın bir ilişki ortaya çıkıyor, çünkü müşteriler, özelleştirilmiş arabalarını kendilerinin yarattığını hissediyor.

Raman, açıklamasını şu sözlerle sürdürüyor: "Müşteri bir model seçtiğinde, satış görevlisi, içeriği tablet uygulamasından ekranlara yansıtabiliyor ve müşteriyle birlikte renk, iç döşeme ve aksesuar hususlarında aracı daha da özelleştirerek müşteriyi tüm süreç boyunca bilgilendiriyor. Panasonic ekranlara ilişkin önemli husus, aracın rengini inanılmaz net bir şekilde yansıtabilmeleridir. Broşürle kıyaslandığında, müşterinin istediği renge sahip olan ve yine müşteri tarafından seçilen model, büyük bir ekrana yüksek görüntü kalitesiyle yansıtılıyor ve müşteriye çok daha fazla ilişki kurma imkanı barındıran bir deneyim sunuyor. Müşteriye, arabasını aldığında onun nasıl görüneceğini gerçekten göstermek istiyoruz.

Genel anlamda, Panasonic ekranlarla birlikte bu yeni dijital konsept, showroomlarımıza yeni bir dinamik kazandırdı. Artık müşterileri bilgilendirmek için klasik kağıt broşürlere ihtiyaç duymuyoruz; onlara, modern zamana ayak uyduran bir araç sunuyoruz. Ayrıca, teknik özelliklerine göre kendilerinin tasarladığı bir arabayı satın aldıklarını hisseden müşteriler, bu yolculuk sırasında işin içine daha fazla dahil oluyor."