• Utrecht Üniversitesinde AV teknolojisi dersi

Utrecht Üniversitesinde AV teknolojisi dersi

Utrecht Üniversitesi 4K video duvarlı Panasonic ekranlar kuruyor

Utrecht Üniversitesinde Doğal Bilimler, Mühendislik, Yer Bilimleri ve Sağlık Bilimleri fakültelerinin bulunduğu yeni Victor J. Koningsberger binasında JNV görsel-işitsel firması bir 4K video duvarı kurdu.

Büyük ana giriş merdivenlerinin üst tarafına asılan video duvarı 16 adet TH-55LFV5W ekranından oluşmaktadır ve 2,8 x 5 metre boyutlarındadır. 

 

Resmi Olmayan Dinleti Salonu

En büyük zorluk gerek dijital sinyaller, gerekse sunumlar için 4K görüntü kalitesi verecek bir video duvarı sağlamaktı. Üniversitenin görüntüleri bir 4K dizüstü bilgisayardan video duvarına yansıtabilmek istemesi işleri daha da zorlaştırıyordu. Bunun sonucunda Hollanda'da 4K görüntü kalitesi olan bu boyuttaki ilk video duvarlardan biri yapıldı.

"Ekranın tam karşısında adeta bir dinleti salonu izlenimi uyandıran, ikinci kata çıkan geniş merdivenler bulunmaktaydı. Bu, mimarın bilinçli bir seçimiydi" diyor, Utrecht Üniversitesi AV alanı uzmanı Peter Janssens.

"Video duvarını genellikle televizyon yayını ya da video göstermek için kullanıyoruz. Video duvarı ve merdiven basamakları bu şekilde bir dinleti salonu işlevi görüyor, fakat bu çok daha gayrıresmi bir ortamda oluyor.

"Video duvarının yanında sunumlar için notebook bağlantısı yapılan küçük bir kabin var. Video duvarındaki içerik genellikle merkezi olarak yönlendiriliyor. Bu ekran ayrıca Üniversite ve çeşitli fakülteler hakkında bilgiler verilen dev bir bilgi paneli olarak da işlev görmekte ve mevcut etkinlikler sürekli olarak gösterilmektedir."

Dijital bildiri panosu

İçeriği, iletişim departmanının yanı sıra, öğrenci toplulukları yönetiyor. Bilgi ekranları ve video duvarı öğrenciler ve çalışanlar için Üniversitenin marka değerinin önemli araçları olarak görüldüğünden, kurumsal tasarımdan iletişim departmanı da sorumludur.

AV uygulamaları için işletim sistemleri yaratan Crestron Benelux'ün Bölge Müdürü Daniel Kerkhof şöyle açıklıyor: "Video duvarı dört ekranlık dört ana kısma bölünmüştür."

"Bunun ardındaki işletim gücümüz DM donanımımızdır. Bu, her bir çeyrek kısmın ekranlarına belirli bir bilgi atamakta, böylece uyumlu bir şekilde gösterilmektedir. Aslında, tam görüntüyü verebilmek için dört ayrı video duvarı kullanıyoruz."

"Bu görüntüler mükemmel bir izleme sunabilmek için birbirlerine pürüzsüzce bağlanır ve birbirini tamamlar"

"Panasonic ekranlarının mükemmel görüntü kalitesi ve ince çerçeveleri nedeniyle, bu görüntüler mükemmel bir izleme sunabilmek için birbirlerine pürüzsüzce bağlanır ve birbirini tamamlar. Bu sistem teslim edildiğinde, bir 4K video duvarı oluşturmanın tek olası çözümü buydu."

 

4K görüntü kalitesi

Peter Janssens, "4K görüntü kalitesi istediğimiz en önemli şeydi" diyor. "AV departmanı olduğumuzdan, otomatik olarak en yeni teknolojiyi talep edeceğimiz doğru değil. Ancak, bu sistemi 40 Üniversite binamızın tümü için gelecekte bir şablon oluşturacak sinyal türü olarak görüyoruz."

"Öğrencilerimizle iletişim kurmayı seviyoruz. Bunun bir kısmını kantinler, salonlar ya da asansörler gibi bekleme alanlarında sunduğumuz 'bilgi yayma" oluşturmaktadır.

"Birkaç yıl önce her fakülte için tüm AV hizmetleri organize edilmişti, şimdiyse bunların hepsi Üniversitenin tamamı için merkezi bir AV hizmeti halinde birleştirildi. Bir AV hizmeti olarak şu anda daha fazla etkimiz var. Ayrıca, yeni binaların ya da mekanların tasarımına, inşasına ve uyarlanmasına da daha fazla dahil oluyoruz. Bunun sonucunda, merkezi satın almaya ve çok daha etkin bir şekilde yapılan bakım ve yönetime bağlı olarak, önemli maliyet indirimi sağlanmıştır."

 

Uzaktan erişim

JNV 2004 yılından beri Üniversite ile işbirliği yapmaktadır ve 200'den fazla odayı donatmıştır.

"Victor J. Koningsberger binası en son BT altyapısına bir örnektir" diyor, JNV dijital mimarı Jan Zwanenberg.

"Bu sistemi tüm Üniversite binalarımız için bir şablon olarak görüyoruz."

"Dolayısıyla, gelecekte yeterli ağ bant genişliği olacağından emin olmak için bina içindeki tüm AV cihazları bir çerçeveye bağlanmış, böylece cihazların uzaktan kontrolü ve kullanıcıların desteği mümkün olmuştur.

"Tüm mekanlara bir dokunmatik ekran kurulmuş olup, kullanıcılar sorunla karşılaştığında bir self-servis menüsünden yardım alabilmektedir. Realite AV cihazlarındaki sorunların %90'ının kullanıcı hatalarından kaynaklandığını göstermiştir. AV hizmeti, bakımı optimize edebilmek amacıyla, aydınlatma sürelerini, kullanıcı yoğunluğunu ve teknik sorunları da rapor edebilmektedir."